Specjalista płaci mniej

Artur Kołecki, dyrektor ds. rozwoju firmy Yasumi wyjaśnia, dlaczego na rynku kosmetycznym pojawia się coraz więcej wyspecjalizowanych gabinetów.
W ramach oferty przeznaczonej dla franczyzobiorcy, Yasumi poza prowadzeniem klasycznego gabinetu, oferuje również model współpracy Yasumi Slim i Yasumi epil. Czy otwieranie wyspecjalizowanych gabinetów to trend panujący na rynku kosmetycznym?
Taką tendencję faktycznie można zaobserwować. Dzieje się tak, ponieważ projekty specjalistyczne bazują na wykrojeniu z oferty klasycznego gabinetu popularnych usług, mocno je akcentując. Tym samym nakład finansowy konieczny do założenia salonu jest zdecydowanie mniejszy niż przy tworzeniu gabinetu z bardzo szeroką ofertą usługową. Takie projekty otworzyły możliwości inwestorom z mniejszymi zasobami finansowymi. Poza tym trend ten jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Zachodzi w tej materii skojarzenie: specjalistycznie, szybko, tanio, bardzo dobrze i skutecznie. To wpasowuje się w dzisiejszy rytm życia.
Czy bardziej opłaca się prowadzenie gabinetu oferującego szeroką gamę usług, czy może korzystniej jest otworzyć gabinet specjalizujący się w konkretnych zabiegach?
Aby salon kosmetyczny był chętnie odwiedzany przez klientki, musi podążać za nową technologią i proponować skuteczne, nowoczesne zabiegi. Zachodzi jednak spora różnica w ofertach obu rodzajów gabinetu, a tym samym obrotach finansowych. Zysk po odliczeniu kosztów uzyskania przychodów może się nieznacznie różnić. Należy zdawać sobie sprawę, że prowadzenie dużego gabinetu to również wysokie koszty. Charakter i kierunek działania jest mocno uzależniony od warunków lokalnych. Warto ocenić daną lokalizację, jej mieszkańców oraz konkurencję. Może okazać się, że w niektórych miejscach bardziej opłacalny będzie specjalistyczny gabinet typu Yasumi epil czy Yasumi Slim, a w innych można postawić tylko na szeroki wachlarz usług spiętych w ofercie Yasumi Instytut Zdrowia i Urody, gdyż wąska specjalizacja nie gwarantuję odpowiedniej liczby stałych klientów.
Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać franczyzobiorcą Yasumi?
Franczyzobiorcą Yasumi może zostać tak naprawdę każdy. Przygotowany przez nas program zapewnia kompleksowe szkolenia techniczne i marketingowe. Pomoc na każdym etapie współpracy pozwala otworzyć sprawnie działającą placówkę zarówno osobom doświadczonym w prowadzeniu działalności gospodarczej, jak i świeżo upieczonym przedsiębiorcom.
Relacja Yasumi z Targów Franczyzy 2011
Rozmawiała (asz)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej