Spółdzielnia wraca do łask

Sklepy spółdzielcze działające pod logo Gama zaopatrują się w należącej do Emperii Grupie Dystrybucyjnej Tradis.
Spółdzielczość w branży spożywczej wcale nie odchodzi do lamusa. Sklepy wciąż rozwijają się w ten sposób a efektem konsolidacji są nowe sieci placówek, których właścicielami są lokalne spółdzielnie. - Gama jest konceptem powołanym do życia wspólnie przez spółdzielnie Społem oraz spółkę Partnerski Serwis Detaliczny z Grupy Dystrybucyjnej Tradis. Sieć bazuje na placówkach już działających oraz nowo otwieranych w ramach spółdzielni współpracujących z Partnerskim Serwisem Detalicznym (PSD). Z założenia supermarkety Gama mają powierzchnię od 100 m2, to w zasadzie jedyny warunek dołączenia do sieci. Ale pracujemy już nad formatem Gamy skierowanej także do mniejszych obiektów, od 30 m2 - zapowiada Małgorzata Więch, członek zarządu i dyrektor ds. rozwoju PSD SA.
W imieniu uczestniczących w projekcie spółdzielni, PSD zawiera umowy z dostawcami i producentami. Spółdzielcy zobowiązują się natomiast, że ich głównymi dostawcami będą spółki dystrybucyjne Grupy Handlowej Emperia. Spółdzielnie, które zdecydują się zmienić markę swoich sklepów mają możliwość rozszerzenia oferty asortymentowej, wprowadzenia do sprzedaży marek własnych, obniżenia kosztów wspólnej promocji oraz wzmocnienie pozycji w relacjach na linii sklep – producent/dystrybutor. Gama nie pobiera żadnych opłat związanych z przynależnością do sieci. Spółdzielnia musi jedynie pokryć koszty wizualizacji wewnętrznej lokalu, za zewnętrzne przystosowanie sklepu do wymagań sieci płaci PSD.
- Spółdzielnie są niezależnymi podmiotami działającymi na terenie poszczególnych miejscowości i zarządzają własnymi sieciami sklepów. Niektóre ze spółdzielni tworzą własne grupy zakupowe, lub podobnie jak spółdzielnie współpracujące z PSD, bazują na jednym kluczowym dystrybutorze. Spółdzielnie, które zdecydują się przystąpić do PSD nadal działają jako niezależne podmioty, mające własną markę i zarząd. PSD spina jedynie całość projektu i dostarcza narzędzi do konkurowania na rynku - dodaje Małgorzata Więch.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej