PKN Orlen zmienia wizerunek detalu
Koncern ma zamiar wprowadzić nowy system wspomagający stacje benzynowe.
Po wejściu w ostatni etap restrukturyzacji samej spółki PKN Orlen w tym roku zacznie kłaść nacisk na tzw. Program Poprawy Zysku w usługach detalicznych – pisze Puls Biznesu z 18 stycznia 2001. Na razie standard usług na stacjach koncernu bardzo odbiega od oferowanego przez zagraniczne sieci stacji benzynowych.
Pionierskim w PKN projektem mającym na celu poprawę jakości usług detalicznych był program kart lojalnościowych dla klientów korporacyjnych. Obecnie jest nim objętych 900 stacji na terenie kraju. PKN podaje, że za pośrednictwem kart dokonywane jest ponad 25 tyś. transakcji miesięcznie, a wzrost przychodów ze sprzedaży w ramach programu firma szacuje na 60 proc. miesięcznie - informuje Puls Biznesu.
Koncern planuje również skoncentrowanie dystrybucji produktów pozapaliwowych sprzedawanych na stacjach. PKN nie wyklucza budowy centrów handlowych na terenach przy stacjach paliwowych. Nowe stacje oferujące najwyższy standard będą działały pod logo Orlen. PKN Orlen w ciągu najbliższego roku wdroży też nowe oprogramowanie logistyczne na stacjach. Wszystkie te działania mają na celu utrzymanie dotychczasowego udziału w sprzedaży detalicznej, który wynosi około 40 proc. i zwiększenie rentowności – kończy artykuł PB.
Więcej: Puls Biznesu, 18 stycznia 2001.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej