Stokrotki kwitną na koniec wakacji

Grupa Handlowa Emperia rozwija detal. Spółka chce zamknąć rok z 20 nowymi Stokrotkami.
Miała być fuzja z Eurocashem, sprzedaż hurtowej dywizji Tradis i poszukiwanie nabywcy na detaliczną część biznesu. Tymczasem połączenie handlowych gigantów stanęło pod znakiem zapytania, a Emperia w najlepsze rozwija swoje sieci sklepów. Właśnie nabyła sześć nowych nieruchomości, w których powstaną własne supermarkety grupy Stokrotka. W tym roku przybyło już siedem sklepów tej marki, a do końca roku ma ich powstać w sumie 20.
Stokrotka wraz z sieciami Delima, Społem Tychy i Maro Market tworzą trzon detalicznej dywizji Emperii. Zarząd spółki od czerwca poszukuje kupca na tę część biznesu. Wartość spółek detalicznych bez nieruchomości wycenia na nie mniej, niż 900 mln zł.
- Segment detaliczny to stabilna część Emperii, a supermarkety są bardzo perspektywicznym rynkiem. W 2010 roku osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki finansowe, a ten rok zapowiada się jeszcze lepiej. Niedawno ogłosiliśmy zamiar wyboru inwestora dla dywizji detalicznej na zasadzie aukcji. Notujemy duże zainteresowanie tą częścią biznesu zarówno ze strony inwestorów branżowych, jak i finansowych. Niezależnie od ogłoszonego procesu aukcyjnego zamierzamy rozwijać nasze sieci detaliczne. Pozwoli nam to na zwiększenie wartości tego segmentu – lub w wypadku nie uzyskania satysfakcjonującej oferty – wzmocnienie pozycji na rynku - mówi Artur Kawa, prezes Emperia Holding.
Oprócz nich w strukturze organizacyjnej grupy działa dystrybucyjna grupa Tradis, w skład której wchodzą franczyzowe sieci Groszek i Delima, Koliber, Euro Sklep i Lewiatan. W 2010 roku Emperia zarobiła na czysto prawie 100 mln zł przy przychodach na poziomie 6 mld zł. Zarząd spółki postanowił podzielić się zyskiem z akcjonariuszami. Wypłaci w sumie 39,2 mln zł, po 2,63 zł na akcje.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej