Internetowe delikatesy rosną w siłę

Czołowe spożywcze sklepy internetowe urosły w zeszłym roku prawie o połowę, a bieżący też zapowiada się bardzo dobrze.
W Polskim handlu spożywczym dominują firmy zagraniczne takie jak Tesco, Jeronimo Martins czy Metro. Jednak w czołówce sklepów internetowych główną rolę odgrywają polskie spółki. Wśród nich prym wiodą: Alma, Piotr i Paweł oraz Bomi.
Liderem e-handlu spożywczego w Polsce jest sklep internetowy Alma, który dwa lata temu przyniósł 16 mln zł przychodów. W tym roku z pewnością przekroczy 50 mln zł i jest duża szansa, że w przyszłych latach dynamika rozwoju zostanie utrzymana. Na podium uplasowały się także sklepy Frisco i Piotr i Paweł.
1 września br. sieć Piotr i Paweł otworzy swój kolejny sklep internetowy w Szczecinie. Będzie to ósma lokalizacja e-sklepu sieci. Jeszcze w roku 2011 zostaną do obecnych lokalizacji mają zostać dołączone sklepy internetowe w Białymstoku oraz Radomiu. Rok 2010 został zamknięty wynikiem obrotu ponad 25 mln zł dla całej sieci e-sklepów Piotr i Paweł. Wobec przewidywanego dalszego rozwoju tej formy dokonywania zakupów firma prognozuje obroty sieci na rok 2011, na poziomie 45 mln zł.
W sklepy internetowe zaczęły niedawno inwestować zagraniczne sieci hipermarketów. E.Leclerc już od jakiegoś czasu posiada swój e-sklep. Niedawno dołączył do niego Auchan, a przymiarki do wejścia na internetowe witryny czyni Tesco.
Korzystanie z zakupów przez Internet daje możliwość odstąpienia od umowy w ciągu co najmniej 7 dni roboczych w całej UE bez wyjaśniania powodu i bez ponoszenia kosztów. To ukłon w stronę niezdecydowanych. Przepisy nie zawsze są jednak tak łaskawe. Po zakupie biletu na koncert, lot do Madrytu czy rezerwacji online we włoskim hotelu zmiana zdania może słono kosztować.
(mak)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej