PKO Bank Polski ma blisko 2 tys. agencji

Właściciel najstarszego bankowego systemu agencyjnego uruchamia kilkanaście punktów miesięcznie.
Pierwsza placówka agencyjna banku rozpoczęła działalność w 1952 roku. Obecnie w sieci działa 1127 punktów własnych i 1875 placówek agencyjnych. Do końca kwietnia br. powstało 12 agencji.
- Agencje PKO Banku Polskiego powstają zarówno w dużych miastach, jak i małych miejscowościach, w których bank nie posiada jeszcze własnych placówek - mówi Tomasz Rajfura z Departamentu Sieci PKO Banku Polskiego. - O atrakcyjności lokalizacji decyduje przede wszystkim jej położenie, w tym: natężenie ruchu pieszego, sąsiedztwo innych placówek handlowych, usługowych i urzędów, łatwy dostęp do komunikacji miejskiej oraz otoczenie konkurencji.
Kandydaci na Agentów PKO Banku Polskiego nie muszą mieć doświadczenia w handlu. Bank preferuje jednak te osoby, które interesują się tematyką finansową oraz mają zdolności sprzedażowe. Ważne jest, żeby kandydaci na Agentów potrafili łatwo nawiązywać i utrzymywać kontakty z klientami. Równocześnie pożądaną cechą jest dokładność i rzetelność w wykonywaniu zadań. Koszt uruchomienia agencji zamyka się w granicach: 30-50 tys. zł. System agencyjny jest wolny od opłat wstępnych i licencyjnych.
Bank przekazuje agentowi bezpłatnie oznakowanie zewnętrzne i wewnętrzne, materiały reklamowe, druki niezbędne do prowadzenia sprzedaży oraz aplikację informatyczną umożliwiająca obsługę klientów. Agenci otrzymują również bezpłatny pakiet wstępnych szkoleń produktowych oraz systemowych. Wymagana przez Bank powierzchnia lokalu agencyjnego to 30 m2.
Na początku roku działały 3834 licencyjne punkty sprzedaży usług bankowych - 246 mniej niż rok wcześniej. Największy spadek zanotował PKO Bank Polski (minus 233), który tłumaczy to procesem przebudowy sieci.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej