Drożej przez metki?
Oznaczenie ceną każdego towaru spowoduje wzrost cen
Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, dziś wchodzi w życie nowa ustawa o cenach . Jej art. 12 mówi wyraźnie, że towar przeznaczony do sprzedaży detalicznej oznacza się ceną. Minister finansów ma określić w rozporządzeniu, w jaki sposób uwidaczniać ceny towarów oraz przypadki, gdy tego robić nie trzeba.
Handlowcy zrzeszeni w Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (do której należą m.in. największe sieci sklepów) alarmują, że wprowadzenie obowiązku umieszczania ceny na każdym egzemplarzu sprzedawanego produktu spowoduje ogromne problemy organizacyjne.
- W sklepach wielkopowierzchniowych sprzedaje się dziennie do 150 tys. produktów, a w okresach świątecznych – nawet do pół miliona sztuk. Dodatkowo ceny ulegają częstym zmianom. Jak ometkować taką ilość towarów? Z punktu widzenia organizacji pracy w sklepie to będzie katastrofa. Obowiązku tego, nie można rozciągnąć na wszystkie produkty m.in. gumy do żucia, ołówki, lizaki – uważa Andrzej Faliński, dyrektor POHiD. Jego zdaniem stracą też klienci sklepów, bo wzrosną koszty sprzedaży.
Według POHiD w krajach Unii Europejskiej nie stosuje się jednostkowego oznaczenia cenami produktów.
Więcej: Marcin Musiał, Gazeta Wyborcza, 12 grudnia 2001Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej