Porcelanowy biznes

Sklepy Villeroy & Boch będą powstawać w miejscowościach, które mają więcej niż 100 tys. mieszkańców.
Villeroy & Boch jest jednym z największych producentów ceramiki na świecie. W ofercie firmy można znaleźć zarówno ceramikę łazienkową, kafelki, jak i wyroby z porcelany, kryształów oraz szkła. Porcelanowy biznes od 260 lat niezmiennie pozostaje w rękach jednej rodziny, co w dzisiejszym świecie biznesu zdarza się niezmiernie rzadko. Za sterami firmy stoi już dziewiąte pokolenie założycieli, którzy biorą czynny udział w zarządzaniu przedsiębiorstwem i tworzeniu nowych wzorów porcelany.
W Polsce Villeroy & Boch ma 29 sklepów franczyzowych i dwa własne. Firma chce rozwijać się w miastach mających co najmniej 100 tys. mieszkańców.
- W najbliższych planach mamy powiększenie sklepu w łódzkiej Manufakturze oraz remont placówki w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu. Szukamy również chętnych, którzy poprowadzą nasze sklepy m.in. w Poznaniu, Rzeszowie, Lublinie i Zielonej Górze – wymienia Piotr Szmidt, dyrektor działu porcelany stołowej sieci Villeroy & Boch.
Przyszły franczyzobiorca Villeroy & Boch powinien przeznaczyć na inwestycję od 250 tys. zł do 450 tys. zł, musi również samodzielnie znaleźć lokal, w którym będzie działał jego sklep. Preferowane lokalizacje to centra handlowe lub ulice o dużym natężeniu ruchu pieszego. Franczyzodawca nie pobiera żadnych opłat za przystąpienie i funkcjonowanie w sieci.
- W Europie Zachodniej wydatki na produkty premium w naszym segmencie rynkowym są 30-40 razy większe niż w Polsce, mamy więc jeszcze na rynku sporo do zrobienia. Przeciętny mieszkaniec Luksemburga wydaje na produkty „stołowe” Villeroy-Boch 10 euro rocznie, a są tam przecież obecne również inne marki – mówi Piotr Szmidt. - W ciągu 10-15 lat w Polsce powinno powstać ok 200 sklepów działających w naszym segmencie, mam nadzieję, że znaczna ich część będzie miała w swojej ofercie nasze produkty.
(mak)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej