Ronald McDonald zachowa posadę...

...ale kasjerów w restauracjach zastąpią ekrany dotykowe.
Grup aktywistów o nazwie Corporate Accountability International wypowiedziała wojnę Ronaldowi McDonaldowi. Sympatyczny klaun jest maskotką sieci od 1963 roku. Zdaniem ludzi, którzy na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy McDonald's zgłosili wniosek o wysłanie go na emeryturę, Ronald ma duży wkład w zachęcaniu dzieci do jedzenia fast-foodu i jest tym samym rzekomo współwinny pladze otyłości wśród młodych Amerykanów.
Dymisji Ronalda jednak nie będzie, bo w jego obronie stanął prezes sieci, Joe Skinner. Według niego hamburgerowej maskotce nie należy się wypowiedzenie, ale raczej awans. Żartem oświadcza, że mogłaby ona otwierać sesje na nowojorskiej giełdzie papierów wartościowych.
Ronaldowi się upiekło – w wizerunku sieci wygląda na postać niezastąpioną. Zupełnie inaczej jest z kasjerami w restauracjach. W ponad 7 tys. europejskich punktach McDonald's zostaną oni wymienieni na elektroniczne terminale. Za pośrednictwem ekranów dotykowych klienci poinformują obsługę o wybranym McZestawie i uiszczą należność.
Steve Easterbrook, szef McDonald's na Europę, wprowadza nowy system licząc, że pozwoli on na skrócenie średniego czasu zawierania transakcji z jednym klientem o 3-4 sekundy. Wszystko wskazuje na to, że koncepcja okaże się sukcesem. W pierwszym kwartale w europejskich restauracjach sprzedaż wzrosła o 5,7 proc.
Na razie nie wiadomo, kiedy pierwszych automatycznych kasjerów zobaczymy w polskich placówkach sieci. Dominik Szulowski, rzecznik McDonald's Polska mówi, że to kwestia kilku miesięcy. Tłumaczy też, że sieć nie zamierza szukać oszczędności kosztem pracowników. W Polsce amerykański gigant zatrudnia ich ponad 15,5 tys.
- W żadnym wypadku nie chodzi o ograniczanie zatrudnienia w placówkach McDonald's. Kontakt między klientem a obsługą w naszych restauracjach jest dla nas ważny i nadal będzie miał miejsce, choćby przy wydawaniu posiłków – mówi Dominik Szulowski. - Zmiany mają na celu jedynie usprawnienie procesu zamawiania.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej