Ambra w Blue City

Obuwnicza sieć powiększyła się o kolejny punkt w Warszawie.
Ogólnopolska sieć handlowa Ambra istnieje od 1989 roku. Jest jedną z największych sieci obuwniczych na terenie całego kraju. Swoje produkty – buty wykonane ze skóry naturalnej lub ekologicznej – oferuje w ponad 80 własnych sklepów i 40 punktach franczyzowych. Dostarcza je również do 90 sklepów partnerskich zlokalizowanych w całej Polsce. Otwarty w nowej aranżacji salon oferuje klientom zarówno buty męskie, damskie, jak i dziecięce.
Sklepy Ambra to lokale o powierzchni przekraczającej 100 m2. Koszty zatowarowania salonu to ok. 1,8 tys. zł na m2. Inwestycja we własny punkt sieci to koszt rzędu 1,5 tys. zł za m2 w przypadku lokalu w centrum handlowym i 300 zł za m2, jeśli sklep otwieramy przy ulicy. Opłata wstępna wynosi 5 tys. zł i jest przeznaczona na pokrycie kosztów prac projektowych, materiałów reklamowych, szyldu. Franczyzobiorcy mogą liczyć na wsparcie ze strony sieci, otrzymują także dostęp do bogatego asortymentu obuwia dostarczanego po preferencyjnych cenach.
Zdaniem analityków Domu Maklerskiego AmerBrokers największy wpływ na wyniki spółek obuwniczych w ostatnich latach miało osłabienie złotego do euro i dolara. Jego konsekwencją był wzrost kosztów zakupu towarów i materiałów, a także wyższe czynsze w galeriach handlowych, zwykle denominowane w euro. W czasie kryzysu najlepiej radziły sobie spółki, których oferta obejmuje przede wszystkim towary z niższej półki cenowej. Polskim firmom z branży pomogły natomiast regulacje wprowadzone przez Komisję Europejską, dotyczące ochrony rynku obuwniczego. W ich myśl wprowadzono okres ochronny w postaci czasowego ograniczenia importu do Unii i podwyższenia ceł.
(gum)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej