Abra znów otwiera nad Bałtykiem

Nowy sklep meblowy Abra powstał w Kołobrzegu.
Kołobrzeska placówka działa od 16 kwietnia na ul. Sienkiewicza. To kolejny sklep sieci otwarty w ostatnim czasie na północy Polski. Wcześniej salony meblowe spod znaku Abry pojawiły się m.in. w Słupsku i Szczecinie. Sieć liczy 72 sklepów i jest obecna w 62 miastach Polski. Jej właściciele chcą kontynuować rozwój w miastach poniżej 50 tys. mieszkańców.
- Chcemy przyciągnąć do swojej sieci nowych partnerów oferując im niską opłatę wstępną i brak opłaty bieżącej przez cały okres trwania umowy franczyzowej – mówi Dorota Placzyńska, manager ds. rozwoju sieci Abra. - Jednocześnie franczyzobiorca zyskuje możliwość posługiwania się rozpoznawalną na rynku marka i skorzystania z silnego wsparcia marketingowego i logistycznego.
Operator kusi przedsiębiorców chcących otwierać własne salony Abry promocją, w myśl której pierwszych pięciu franczyzobiorców zapłaci o połowę niższą opłatę wstępną i będzie zwolniona z opłaty bieżącej. Pozostali biorcy powinni liczyć się z opłatą wstępną na poziomie 30 tys. zł i opłatą bieżąca w wysokości 3 proc. wartości zakupionego w centrali towaru. Adaptacja lokalu to koszt ok. 50 – 100 tys. zł, partnerzy muszą też wykupić towar ekspozycyjny o wartości 150 tys. zł.
Czy branża wyposażenia wnętrz to dobry sektor na rozwój własnego biznesu? Od dwóch lat ten rynek w Polsce się kurczy, ale eksperci z firmy PMR prognozują, że w tym roku odbije się od dna. W 2008 roku był wart 14 mln zł, w ubiegłym – 13,5 mln zł, ale w obecnym może urosnąć nawet o 4,2 proc. i przebić rekordowy wynik z 2008 roku. W ostatnich dwóch latach popyt na artykuły związane z wyposażeniem wnętrz był poważnie osłabiony przez rosnące bezrobocie, wolniej rosnące wynagrodzenia, a od niedawna również przez podwyżki VAT i regulacje ograniczające zdolność kredytową. Zdaniem ekspertów PMR w drugiej połowie 2011 roku do sklepów wrócą osoby, które już wcześniej wprowadziły się do nowych mieszkań i domów, ale ze względu na niepewną sytuację finansową wstrzymywały się z większymi zakupami.
(gum)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej