Orbis nie chce hoteli, tylko franczyzę

Spółka hotelarska pozbywa się kolejnych lokalizacji.
W ostatnich tygodniach notowany na giełdzie papierów wartościowych Orbis pozbył się dwóch hoteli w Szczecinie i Krakowie. Przejmująca je grupa Echo Investment zapłaciła za nie łącznie blisko 60 mln zł. Pod koniec ubiegłego roku Orbis sprzedał też budynek po hotelu Polan w Zielonej Górze, jak również powierzchnie biurowe, jakie posiadał we Wrocławiu. Teraz szykuje się do sprzedaży drugiej części działki, na której w Warszawie stał hotel Vera. Skąd ta wyprzedaż?
Prezes Orbisu, Laurent Picheral, przyznaje, że firma potrzebuje gotówki. Chce wznowić inwestycje, które odstawiono na boczny tor w czasie kryzysu. Teraz spółka powraca do zamrożonej wcześniej budowy hoteli z segmentu ekonomicznego – Etap i Ibis. Teraz stanowią one 30 proc. wszystkich obiektów Orbisu, a spółka chce powiększać ten udział.
Ponadto największa w Polsce grupa hotelowa chce zrestrukturyzować strategię zarządzania swoimi obiektami. Obecnie jest właścicielem 87 proc. wszystkich budynków hotelowych w swoich sieciach. Tymczasem międzynarodowe konsorcjum Accor, większościowy udziałowiec Orbisu, posiada tylko 17 proc. z nich. Orbis chce wywrócić swoją strukturę posiadania do góry nogami i z posiadacza stać się operatorem.
Zarząd nie chce jeszcze ujawniać konkretów związanych z tym, jakie marki będą rozwijane poprzez franczyzę, ani szczegółów dotyczących przystąpienia do współpracy z Orbisem. Portal Franchising.pl dowiedział się natomiast, że władze spółki najprawdopodobniej postawią na franczyzę w przypadku hoteli Mercure, a także ekonomicznej sieci All Seasons. Tę ostatnią markę Orbis chce wprowadzić na Polski rynek pod koniec roku.
Rynek hotelowy w Polsce wszedł w okres intensywnego wzrostu, co zawdzięcza głównie przygotowaniom do przyszłorocznych Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012 oraz prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej w drugiej połowie tego roku. Zdaniem wielu obserwatorów tuż po zakończeniu imprezy sportowej popyt na usługi hoteli bardzo osłabnie, a ceny tych nieruchomości na rynku wtórnych znacznie spadną. Z taką opinią nie zgadza się Krzysztof Milski, prezes Polskiej Izby Hotelarskiej.
- Polska stoi obecnie przed ogromną szansą. Jeśli następne dwa lata pokażą, że udźwignęliśmy wyzwanie postawione przez UEFA i Unię Europejską, to zyskamy wiele zarówno pod względem politycznym, jak i turystycznym. Wówczas na co najmniej dwie dekady zostaniemy zapamiętani jako solidny kraj, który warto odwiedzić. I hotele nadal będzie warto budować – mówi Milski.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej