Vision Express będzie miał agentów

Decyzja zapadła. Równolegle z rozwojem sieci franczyzowej VE będzie budował sieć sklepów agencyjnych.
W październiku 2010 roku powstał pierwszy sklep agencyjny w Centrum Handlowym Klif w Warszawie. W przeciwieństwie do systemu franczyzowego, system agencyjny nie wymaga żadnych nakładów inwestycyjnych poza założeniem przez agenta działalności gospodarczej. Agent, jako zarządca sklepu, na własny rachunek zatrudnia pracowników salonu sprzedaży, laboratorium i optometrii oraz współuczestniczy w kosztach prowadzenia działalności, które wynikają z eksploatacji i na które ma bezpośredni wpływ. W przypadku franczyzy na inwestycję trzeba przeznaczyć co najmniej 650 tys. zł.
W ten sposób Vision Express wpisał się w popularny ostatnio trend tworzenia szansy inwestycyjnej dla osób z mniej zasobnymi portfelami. Na rynku franczyzy i systemów partnerskich powstały już m.in. Carrefour Express, Da Grasso Express czy Intermarche Contact.
W przeciwieństwie do franczyzobiorcy, który prowadzi biznes na swój rachunek i ma możliwość podejmowania własnych decyzji biznesowych, agent podlega pewnym ograniczeniom. Restrykcje te wynikają z założeń systemu, w którym agent nie jest właścicielem salonu, nie jest właścicielem towarów i sprzętów, ale działa wyłącznie w imieniu i na rzecz VE. Jego głównym zadaniem jest świadczenie usług zgodnie ze standardami Vision Express, budowanie potencjału salonu, którym zarządza, a co za tym idzie, osiąganie jak najlepszych wyników finansowych. Wynagrodzenie agenta wypłacane jest w postaci prowizji od sprzedaży, stąd im wyższy wynik sprzedaży tym wyższe jego wynagrodzenie.
Pomysł na agencję sprawdził się w belgijskim oddziale Vision Express.
- Postanowiliśmy wykorzystać w Polsce międzynarodowe doświadczenie naszej sieci. Udało się - również u nas punkty agencyjne okazały się generować zadowalającą rentowność - mówi Piotr Wilczyński, dyrektor ds. finansów i rozwoju Vision Express.
Vision Express planuje w 2011 roku otworzyć sześć kolejnych sklepów działających na zasadzie agencji. W tej chwili firma posiada 130 placówek własnych i 30 franczyzowych. Vision Express | Super Optyk jest największą i najlepiej rozpoznawalną siecią salonów optycznych w Polsce.
(aslod)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej