Multisoft – rośnie w siłę
Model franchisingu sieci handlującej butami zainteresował kupców FMCG
Jak podaje „Detal Dzisiaj”, dla wielu osób, którym handel artykułami spożywczymi idzie marnie, rozgląda się za zmianą branży. Oferta Multisoftu wydała im się interesująca. Rozmowa z prezesem Multisoft Mariuszem Ostrowskim.
Panie prezesie, pozwoliliśmy sobie sporej grupie naszych Czytelników dać pański numer telefonu.
Bardzo mnie to ucieszyło, bo znalazłem wśród nich wielu partnerów do współpracy. Myślę, że nikogo w redakcji „Detalu Dzisiaj”, ani wśród jej Czytelników nie zgorszę stwierdzeniem, że branża FMCG przeżywa okres kryzysu. Konkurencja sklepów wielkopowierzchniowych dla wielu kupców jest zabójcza. Nie można przyzwoicie zarobić na żywności, więc może spróbować handlu butami?
Warto?
Moim zdaniem warto, pod warunkiem, że robi się to z głową. Gdyby było inaczej, nie inwestowałbym w nową sieć większych sklepów
Już nie Kiermasze „U szewczyka”
Kiermasze pozostają nadal podstawową formułą naszych sklepów. Mamy ich już 150. Wydaje mi się jednak, że pora wyciągnąć konsekwencje z prostego spostrzeżenia: Polacy kochają supermarkety. Dlatego otworzyliśmy w Chorzowie sklep o powierzchni przeszło 500 mkw., który na trzech piętrach oferuje przeszło 1000 modeli butów. Następne będą w Sosnowcu, Bytomiu i Bielsku-Białej.
I jak idzie?
Znakomicie. Zakładam, że pieniądze zainwestowane w taki sklep zwrócą się w rok, a może i prędzej. Klienci lubią mieć duży, jak największy wybór towaru. Myślę, że sklepy około 700-800 mkw. będą dobrze się sprawdzać. Myślimy też o obiektach 1000-metrowych w galeriach centrów handlowych.
Ile trzeba mieć pieniędzy, by wejść w taki interes?
Od 500 000 złotych w górę. Ale jeszcze nie składamy tu oferty franczyzobiorom, chcemy najpierw sprawdzić formułę sami. Z tym, że chętnych już paru jest. Będą duże sklepy w Poznaniu, Lublinie i Krakowie.
A jak Pan będzie już pewny?
To zaproszę do spółki ludzi z pewnym kapitałem i głową do handlu. Dzięki „Detalowi Dzisiaj” niemało ich już poznałem.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej