Subway podsumowuje rok

W Europie Środkowej i Wschodniej sieć liczy już 250 placówek.
Sieć franchisingowa Subway w krajach Europy Środkowej i Wschodniej powiększyła się w 2010 o ponad 80 nowych placówek. W ubiegłym roku powstało najwięcej nowych restauracji od chwili wkroczenia sieci Subway do tego regionu naszego kontynentu. - Największy sukces odnieśliśmy w Rosji, gdzie otwartych zostało 50 nowych restauracji. W Polsce powstało 15 lokali, a w Bułgarii sześć - wymienia Martin Princ.
Do udanych można zaliczyć także rozwój sieci Subway w niestandardowych lokalizacjach, w których działa blisko jedna czwarta wszystkich restauracji Subway. W Polsce powstała pierwsza restauracja na stacji benzynowej. Jak zapowiada Martin Princ, w przygotowaniu są także projekty restauracji SU Subway na uniwersytetach.
Optymistyczne są również wyniki sprzedaży, jakie sieć osiągnęła w ubiegłym roku w tym regionie świata.
- Pomimo tego, iż wyniki sprzedaży w pierwszej połowie 2010 roku nie do końca spełniały nasze oczekiwania, w drugiej połowie roku udało nam się nadrobić braki. W lipcu sprzedaż w naszych placówkach zaczęła wzrastać. W niektórych filiach odnotowaliśmy nawet 40-procentowy wzrost międzyroczny. Ze względu na rozwój ekonomiczny w regionie, wzrost sprzedaży naszych sandwiczów o 17 procent należy uznać za duże osiągnięcie - mówi menedżer rozwoju sieci Subway dla Europy Środkowej i Wschodniej Martin Princ.
Spółka Subway należy do największych sieci fast foodów na świecie. Prowadzi prawie 34 tys. restauracji w 95 krajach świata. W samej Europie posiada ponad 3 tys. filii. Plany rozwoju marki na najbliższe pięć są ambitne - Subway chce zostać największą siecią fast food w krajach Europy Środkowej i Wschodniej.
W skali globalnej Subway sprzedał w ubiegłym roku ponad 2,5 tys. licencji franczyzowych, z tego ponad połowę poza USA i Kanadą. Prawie jedna trzecia sprzedanych licencji posłużyła, lub ma posłużyć, do otwarcia restauracji w nietradycyjnych lokalizacjach. Wszystkie placówki Subwaya działają na zasadzie franchisingu.
(agaka)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej