Jeśli apteka, to tylko w sieci

Rynek się konsoliduje, a sieć Aptek Arnika powiększa się o punkt w Bielsko-Białej.
Nowa placówka została otwarta na początku stycznia. To dziesiąta franczyzowa apteka w sieci. W ostatnim kwartale 2010 pod szyldem Arniki pojawiły się też lokale w Lubawie oraz Jeleniej Górze, a w całym minionym roku przybyło 8 aptek franczyzowych. W sieci działa też 15 punktów własnych.
- W systemie franczyzowym w trakcie realizacji mamy też sześć nowych aptek Arnika - mówi Waldemar Ciunel, właściciel sieci. - W pierwszym kwartale tego roku planowane są otwarcia w Olsztynie, Szczytnie, Bolesławicach oraz dwóch lokali w Poznaniu. Pod koniec 2011 planujemy też otwarcie apteki w Biskupcu. Bieżący rok chcielibyśmy zakończyć łączną liczbą 25 aptek działających w systemie franczyzowych.
Na rynku aptek trwa proces konsolidacji – coraz więcej niezależnych przedsiębiorców decyduje się na przystąpienie do jednej z dużych sieci. W ubiegłym roku właściciela zmieniło blisko 300 punktów handlujących lekami.
- Za jakiś czas na rynku rywalizować będą już tylko sieci. Samodzielne apteki coraz chętniej przyłączają się do nich, bo to daje im silne podstawy do osiągnięcia trwałej przewagi konkurencyjnej w lokalnym otoczeniu – tłumaczy Ciunel. - Niezależny właściciel apteki nie jest w stanie być konkurencyjnym, a co za tym idzie - osiągać odpowiedniego poziomu obrotów. Sieci oferują swoim partnerom hurtowe zaopatrzenie w korzystniejszych cenach, a przy tym gwarantują zaplecze marketingowe.
Opłata licencyjna w sieci Aptek Arnika uzgadniana jest z każdym licencjobiorcą indywidualnie, ale kandydaci na franczyzobiorców muszą liczyć się z kwotą inwestycji na poziomie 180 tys. zł. Powinni też dysponować lokalem o powierzchni 120-200 m2, położonym w okolicach głównych ciągów komunikacyjnych lub handlowych.
- Przedsiębiorcom, którzy już prowadzą swoje apteki, oferujemy szansę uzyskania większej marży. Przystępując do sieci Aptek Arnika zachowują oni niezależność w zakresie finansowym i własnościowym, ale korzystają z oferty i strategii marketingowej obejmującej całą sieć franczyzową - mówi Waldemar Ciunel. - Franczyza pozwala wykorzystać potencjał wspólnoty skupiającej większą liczbę aptek.
(gum)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej