Rynek podłóg się stabilizuje

– mówi Piotr Matluch, prezes zarządu DDD Dobre Dla Domu
Jaki jest 2010 rok dla branży podłogowej?
Pierwsza połowa roku była dla branży jednym z trudniejszych okresów w ciągu ostatnich kilku lat. Czynniki obiektywne, jak kryzys ekonomiczny, sroga zima czy kwietniowa tragedia narodowa w znacznym stopniu ograniczały ruch w sklepach. Latem sytuacja się unormowała i w miesiącach wakacyjnych odnotowaliśmy sprzedaż o ponad 50 proc. wyższą od średniej sprzedaży z pierwszej połowy roku. Taki wynik to z jednej strony efekt przesunięcia popytu z poprzednich miesięcy, z drugiej wynik przeprowadzonej kampanii marketingowej. Uważam jednak, że czeka nas stopniowe ożywianie popytu w branży. Przemawiają za tym wskaźniki makroekonomiczne, jak PKB czy wzrost liczby rozpoczętych budów o 21 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Pozytywne są także sygnały z rynku finansowego - rekordowy poziom oszczędności Polaków oraz presja banków na udzielanie kredytów hipotecznych. Sądzę, że rynek ma szansę wrócić na prostą w II połowie 2011 roku.
Jak zmienił się rynek podłóg w ciągu ostatnich kilku lat?
Dostrzegamy stopniową konsolidację rynku. Obecnie najsilniejszym graczem polskiego rynku podłóg są markety budowlane. Ważne jest jednak to, że liderowi wyrosła konkurencja w postaci franczyzowych sieci specjalistycznych, które poza produktami popularnymi i tanimi oferują także i te bardziej wyszukane, a ich oferta jest w wybranych kategoriach bardzo szeroka. Niewątpliwą przewagą sklepów specjalistycznych jest elastyczność pozwalająca na modyfikację formatu i wejście na niewielkie lokalne rynki, mało atrakcyjne dla sieci DIY. Poza tym pod marką taką jak nasza mają szansę znaleźć schronienie niezależni przedsiębiorcy, którzy w konkurencji z marketami nie mają szans.
Rozmawiał (emka)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej