Emperia broni się przed przejęciem

Spółka wydzieliła niezależny pion biznesowy odpowiedzialny za rozwój franczyzy.
Grupa Dystrybucyjna Tradis, supermarkety i Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Nieruchomości FMCG – to trzy niezależne dywizje biznesowe, na jakie podzieli się Grupa Handlowa Emperia. Pierwsze dwie trafią na giełdę, a akcjonariusze mogą spodziewać się wyższej dywidendy. To tylko część założeń nowej strategii wdrażanej przez zarząd giganta FMCG w celu ochrony się przed zakusami przejęcia ze strony jednego z głównych konkurentów – Eurocash.
Franczyzowe sieci Emperii, czyli Groszek, Milea i Euro Sklep będą organizowane w ramach Grupy Dystrybucyjnej Tradis. Dywizja ta będzie rozwijać się poprzez pozyskiwanie nowych franczyzobiorców, ale także poprzez fuzje i przejęcia. Wdrażaną od niedawna koncepcją jest też współpraca ze stacjami paliw.
- Chcemy zaopatrywać sklepy przy stacjach benzynowych. Niebawem rozpoczynamy współpracę z Orlenem, prowadzimy też rozmowy innymi sieciami – mówi Artur Kawa, prezes Emperii. - Chcemy być kluczowym dostawcą dla stacji. Ten rynek jest wart nawet 2,5 mld zł.
Franczyzowe sieci grupy zostaną więc organizacyjne oddzielone od sklepów własnych – sieci Stokrotka i Delima. Skupiająca je dywizja Supermarkety ma trafić na giełdę papierów wartościowych w drugim kwartale 2013, a Grupa Tradis – w drugim kwartale przyszłego.
- Sieć Stokrotka będzie liderem segmentu supermarketów w Polsce – zapowiada Artur Kawa.
Ani pierwsza, ani druga dywizja nie będzie jednak posiadać własnych nieruchomości. Te będą domeną trzeciego pionu organizacyjnego – Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego Nieruchomości FMCG. Taka konstrukcja ma z jednej strony usprawnić zarządzanie nieruchomościami, a z drugiej dzięki wprowadzeniu FIZ, spółki komandytowo-akcyjnej i spółki offshore (zlokalizowanej poza granicami Polski) ma stworzyć rodzaj tarczy podatkowej.
Emperia buduje też nową sieć detaliczną stworzoną przez spółdzielców działających w ramach Partnerskiego Serwisu Detalicznego. Gama, bo taką nazwę ma nosić nowa sieć, to 54 spółdzielnie, których łączna liczba placówek sięga pół tysiąca. Nowe sklepy mają pojawić się na rynku już wiosną 2011 roku.
- Emperia traktuje sklepy spółdzielcze jak równych sobie partnerów. Rozumiemy specyfikę tego biznesu i delikatne relacje, jakie łączą sklepy spółdzielcze zarówno z kontrahentami, jak i z klientami – tłumaczy Artur Kawa.
Działania Emperii mają na celu sprawić, by zarządzanie firmą i komunikacja z rynkiem stały się bardziej przejrzyste. Trzy dywizje biznesowe mają być również łatwiejsze do wycenienia, a także mieć większą zdolność do przejmowania innych firm. W konsekwencji pozycja spółki na rynku ma się umocnić, a jej wartość osiągnąć poziom szacowany przez zarząd na 2,1-2,3 mld zł.
Według prognoz w 2010 roku Emperia osiągnie przychody ze sprzedaży na poziomie 6 mld zł, czyli o 8,5 proc. więcej niż w 2009 roku. Pierwsza połowa roku 2010 przyniosła przychody w wysokości 2,83 mld zł i zysk 32,4 mln zł (wyższy o 2,5 proc. w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami 2009).
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej