Mała konkurencja, większe pole do popisu

- o rynku usług teleopieki, zapewniających stały dozór nad osobami starszymi, chorymi i niepełnosprawnymi, mówi Sławomir Jarosz, właściciel Care Center Sara.
Jak wygląda nasz rynek usług teleopieki?
Można powiedzieć, że ten rynek w Polsce wciąż jest dziewiczy. Świadomość usług stale rośnie, ale głównie w Warszawie oraz w dużych miastach, gdzie mamy franczyzobiorców. W innych miejscach usługi tego typu są mało znane. Konkurencja też jest znikoma. Oprócz nas, działa tylko kilka firm. Ta sytuacja ma swoje zalety i wady. Wprowadzenie nowej usługi jest dużą szansą dla tych, którzy zaczną teraz działać. Jednocześnie wiąże się z większymi nakładami na reklamę. Społeczeństwo w Polsce starzeje się i zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi dla ludzi w podeszłym wieku będzie rosło.
Na Zachodzie ten sektor jest pewnie silniej rozwinięty?
Historia tego typu usług na Zachodzie sięga 25 lat. W większości krajów starej UE są bardzo popularne, np. w Niemczech, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech. Cieszą się też powodzeniem w Izraelu i USA. Rozkwit w Europie nastąpił 5-7 lat temu, kiedy za usługi zaczęły płacić instytucje - pomoc społeczna, fundacje, stowarzyszenia i odpowiedniki naszego NFZ.
Co nowego dzieje się w tej chwili w firmie?
Znaczącą zmianą jest zakup naszych usług przez ośrodki społeczne. To dla nas i naszych franczyzobiorców wielka szansa, ponieważ otwiera drogę do innych typów instytucji, a tym samym do klienta "hurtowego". W ostatnim miesiącu do naszej sieci przyłączyło się pięciu franczyzobiorców - z Białegostoku, Bydgoszczy, Wrocławia, Łodzi i Olsztyna.
(mip)
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej