NG2 rozwinie franczyzę w Rosji i na Ukrainie

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pół roku temu prezes obuwniczego giganta Dariusz Miłek zapowiadał, że w Polsce nie zamierza kontynuować rozwoju sieci poprzez franczyzę. Deklarował jednak, że system partnerski może stać się sprawnym wehikułem powiększania zasięgu marek NG2 poza granicami kraju. Franczyza w wydaniu sztandarowego brandu spółki - CCC - najpóźniej za pół roku ma zadebiutować na rynku rosyjskim.

- Przez długi czas przedsiębiorcy zza wschodniej granicy zgłaszali się do mnie z propozycjami współpracy. Nie byłem jednak gotów do rozmów. Teraz jestem - wyjaśnia Miłek. - Priorytetem dla spółki jest minimalizacja ryzyka i kosztów obsługi kanałów dystrybucyjnych. Oba atuty zapewnia właśnie franczyza, którą chcemy wykorzystać do rozszerzenia zasięgu NG2 poza Polskę.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Jak na razie przedsiębiorca nie podaje jednak szczegółów dotyczących powierzchni zagranicznych sklepów, warunków przystąpienia do sieci, ani współpracy.

- Model franczyzowy będzie podobny do tego, który w ramach NG2 funkcjonował w Polsce – mówi prezes i założyciel NG2. - Nasze przychody oparte są nie na opłatach franczyzowych, a na sprzedaży towaru do sklepów partnerskich. Warunki przystąpienia i współpracy będą natomiast negocjowane indywidualnie.

Spółka wykorzystuje fakt, że rynki na Ukrainie i w Rosji są duże, brakuje na nich silnej konkurencji, a obciążenie marżami jest wyższe niż u nas. Ponadto rozszerzanie rynków zbytu poza granice kraju to odpowiedź na nasycenie rodzimego sektora obuwniczego. W Polsce sieć będzie rozwijać się dzięki placówkom własnym. Tych NG2 ma 580 (269 sklepów CCC, 49 Quazi, 222 Boti i 40 salonów w Czechach). Franczyza (61 punktów CCC oraz 66 BOTI) to kanał dystrybucji, który ostatnio tracił na znaczeniu. W ostatnim półroczu przychody ze sprzedaży towarów do sklepów partnerskich spadły o ponad 16 proc. w stosunku rocznym, podczas gdy sklepy własne notowały przynajmniej kilkuprocentowy wzrost.

Zarząd NG2 snuje plany ofensywy zagranicznej, ale koniunktura w branży odzieżowej i obuwniczej wciąż nie dostarcza przedsiębiorcom powodów do radości. Wyniki finansowe spółki Miłka w ostatnim półroczu odzwierciedlają wszystkie plagi, jakie dotknęły przedsiębiorstwa zajmujące się handlem detalicznym. Żałoba narodowa po katastrofie smoleńskiej, powodzie i kiepska pogoda na wiosnę znalazły odzwierciedlenie w statystykach – w 213 sklepach CCC liczba odwiedzających w kwietniu i maju tego roku spadła w stosunku do tego okresu w 2009 r. o blisko 17 proc. Wartość sprzedaży netto zanurkowała w tym czasie o jedną czwartą. Przychody ze sprzedaży w drugim kwartale były jednak niższe jedynie o 5,8 proc. niż przed rokiem, co udało się osiągnąć poprzez utrzymanie wysokich marż.

(mip, gum)

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €