Penta umocniła Żabkę w Czechach
Penta Investments, właściciel sieci sklepów Żabka, wykupił 100 proc. udziałów firmy PR Market, która pod marką Koruna zarządza 45 supermarketami w Czechach.
- Prawie 2 lata temu rozpoczęliśmy rozwój sieci sklepów Żabka w Czechach. Obecnie działa tam 100 placówek. Naszą ambicją jest doprowadzenie do konsolidacji niezależnego rynku detalicznego w Polsce i Czechach. Zakup Koruny to pierwsza transakcja, ale przygotowujemy kolejne – mówi Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska.
- Wraz z rozwojem formatu convenience sieci Żabka w Czechach, będziemy rozbudowywać także formaty supermarketów Koruna, zgodnie z modelem biznesowym projektów Freshmarket i Żabka - dodaje Jozef Janov, Partner Zarządzający Penta Investments w Polsce.
Obie czeskie marki (Żabka i Koruna) będą wykorzystywać efekt synergii ujednolicając rozwiązania logistyczne, technologie informatyczne i zarządzanie łańcuchem dostaw. Korzyścią dla klientów będzie poszerzenie asortymentu produktów i usług oraz wdrożenie dodatkowych promocji cenowych. W ciągu najbliższych miesięcy transakcję zatwierdzi Czeski Urząd Antymonopolowy.
Firma PR Market (Koruna) powstała w 1994 roku i utworzyło ją 8 prywatnych czeskich przedsiębiorców. Zarządza ona 45 supermarketami o powierzchni ok. 380 m2. Koruna oferuje asortyment artykułów spożywczych i innych produktów.
Żabka Polska powstała w 1998 roku i obecnie jest właścicielem ponad 2150 sklepów Żabka w formacie convenience oraz 15 Freshmarketów. W 2010 r. Żabka Polska planuje otworzyć 250 sklepów Żabka oraz 50 Freshmarketów. Firma zamierza rozwijać się w tym tempie przez następne 3-5 lat. Według wstępnych danych w 2009 r. firma osiągnęła dwucyfrowy wzrost sprzedaży (15,5 proc.), tym samym jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm w swoim segmencie.
W 2008 roku model biznesowy sieci Żabka został przeniesiony na rynek czeski, gdzie z logo Żabki działa już 100 sklepów o średniej powierzchni 90 m2. Obecnie sieć sklepów Żabka jest najszybciej rozwijającą się niezależną siecią sprzedaży detalicznej w Czechach. W 2010 r. Żabka planuje na tamtym rynku otworzyć kolejnych 60 sklepów własnych. Placówki pod logo marki są zlokalizowane w Pradze i w Środkowo-Zachodnich Czechach. W ciągu najbliższych 3 lat Żabka zamierza otworzyć 250 punktów handlowych.
(agaka)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej