Rowery kupujemy na wiosnę

- mówi Tomasz Radzki, prezes zarządu spółki Velo, rozwijającej sieć Dobre Sklepy Rowerowe.
Sprzedaż rowerów to sezonowy biznes. Kiedy więc jest sezon a kiedy go nie ma?
Branża rowerowa jest szczególną branżą. Jeżeli mówimy o sezonowości w sprzedaży to najlepszy okres dla naszej branży zaczyna się wczesną wiosną czyli w marcu a kończy na przełomie lata i jesieni. Ładna pogoda pomaga w sprzedaży. Gdy robi się cieplej, ludzie zaczynają więcej czasu spędzać na świeżym powietrzu. Większość nabywców roweru wybiera wiosenny okres na jego zakup. Po zimie sklepy rowerowe są również odwiedzane przez już zdeklarowanych rowerzystów, którzy kierują swoje kroki do sklepu by uzupełnić posiadany sprzęt.
Czy kupuje się rowery na prezenty pod choinkę?
Rower w świadomości ludzi jest silnie związany z dobrą pogodą, a święta i gwiazdka to środek zimy. Dlatego też rower w naszym kraju nie jest jeszcze prezentem, który daje się pod choinkę. Dzieje się tak być może po części dlatego, ponieważ zakup roweru jest sprawą indywidualną.
Aby kupić optymalny dla siebie rower, trzeba dobrać odpowiedni rozmiar ramy. Jednak całkiem sporym zainteresowaniem w okresie świątecznym cieszą się rowerki dziecięce. Jak się okazuje jest to wcale nie tak rzadki prezent. Okazuje się też, że popularnym prezentem pod choinkę jest np. kask czy licznik rowerowy.
rozmawiała (agaka)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej