Lojalność popłaca

O programach lojalnościowych dla aptek opowiada Marcin Piechocki, członek zarządu spółki Świat Zdrowia.
Dlaczego apteki zrzeszają się w sieci w ramach programów lojalnościowych?
Jeszcze niedawno większość farmaceutów nie akceptowała programów lojalnościowych. Jednak w ciągu ostatnich trzech lat aż dwie trzecie z nich zmieniło zdanie. Z pewnością zachętą są wyniki sprzedaży aptek, które postanowiły spróbować. Niektóre placówki uczestniczące w programie Świat Zdrowia już po kilku miesiącach zanotowały wzrost obrotów o 20-30 procent. Rozwój branży aptekarskiej powoduje, że pojedyncza apteka ma mniejsze szanse na rynku, niż sieć partnerska.
Na czym polega program lojalnościowy Świata Zdrowia?
Koncepcja programu zakłada, że wszystkie uczestniczące w nim apteki działają pod wspólnym logo i nazwą. Każda z nich zachowuje jednakże odrębność poprzez umieszczenie swej własnej nazwy obok logo programu. Zebrane podczas zakupów w jednej z 1650 aptek Świata Zdrowia punkty, członkowie klubu stałego klienta mogą wymieniać na nagrody. Atutem dobrego programu lojalnościowego jest również możliwość przeprowadzania ogólnopolskich kampanii reklamowych i promocyjnych, czego pojedyncze podmioty nie są w stanie robić.
Jakie są warunki przystąpienia do Świata Zdrowia?
Po wniesieniu bezzwrotnej opłaty wpisowej w wysokości 100 zł oraz wykupieniu jednej akcji w wysokości 500 zł, apteka otrzymuje od nas wspólne dla przystępujących do programu oznakowanie zewnętrzne. Warunkiem przystąpienia do sieci Świat Zdrowia jest zobowiązanie dokonywania 65 proc. swoich zamówień w hurtowniach należących do Grupy Kapitałowej Torfarm.
rozmawiała (agaka)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej