54 międzynarodowy kongres Spar

W Lucernie w Szwajcarii, na 54 międzynarodowym kongresie Spar, podsumowano rok 2008.
Wzięło w nim udział 275 delegatów z 32 krajów członkowskich. Gordon Campbell, dyrektor zarządzający Spar International, określił rok 2008 jako rok sukcesów dla sieci Spar, która pomimo ogólnoświatowego kryzysu zwiększyła sprzedaż o 6,3 proc. w stosunku do roku ubiegłego, ale także kontynuuje wzrost na rynku chińskim, rosyjskim, australijskim, holenderskim, austriackim i rynku Republiki Południowej Afryki.
Campbell podkreślał jak ważne w drodze do sukcesu jest wyciąganie konstruktywnych wniosków ze skutków recesji, które nawiedziły gospodarki różnych państw w przeszłości. Zaproponował również konkretne sposoby walki z bieżącym kryzysem. Przekonywał, że oprócz zastosowania koniecznych rozwiązań krótkoterminowych (obniżających koszty, poprawiających ofertę sklepów i komunikację z klientami), szczególny nacisk należy położyć na zwiększenie inwestycji w „najważniejsze wartości” według standardów Spar, tj.: pracowników, sklepy, jakość oferowanych produktów, politykę cenową oraz dalszy rozwój współpracy hurtu i detalu.
Uczestnicy Kongresu wysłuchali również prezentacji ukazujących możliwości rozwoju sieci Spar na świecie, m.in. w Austrii, Chinach i Rosji, jak i realne zagrożenia, z którymi boryka się część krajów, np. Zimbabwe.
Firma Spar swoje początki datuje na 1932 rok, kiedy to właśnie pod tą nazwą zaczęło działać zrzeszenie niezależnych kupców. Dzisiaj sieć zrzesza ok. 13,7 tys. sklepów na całym świecie. W Polsce Spar pierwszy market otworzył w 1997 roku.
Aby zostać franczyzobiorcą sieci należy posiadać doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej oraz dysponować lokalem o powierzchni 120-2,5 tys. m2. Spar oferuje doradztwo, szkolenia prowadzone przez ekspertów oraz wsparcie handlowe.
(agaka)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej