Bomi kupiło Rabat Pomorze

Na początku września 2008 roku Bomi kupiło ponad 5.328 akcji Rabat Pomorze co stanowi 94,84 proc. udziału w kapitale zakładowym spółki.
Wchodząca do grupy Bomi spółka Rabat Pomorze jest dystrybutorem artykułów spożywczych na terenie Pomorza oraz - poprzez spółki zależne - na terenie południowej Polski. Prowadzi także działalność detaliczną pod znakami firmowymi Sieć 34 oraz eLDe. Sieć 34 to 1,2 tys. sklepów detalicznych w całej Polsce zarządzanych przez niezależnych przedsiębiorców współpracujących na zasadzie franczyzy. Sieć eLDe obejmuje 250 sklepów franczyzowych. Zasięg terytorialny Sieci eLDe obejmuje południową Polskę.
Grupa Kapitałowa Bomi posiada obecnie 48 sklepów delikatesowych i supermarketów w 17 miastach Polski, a także około 1,4 tys. sklepów franczyzowych. Do końca 2008 r. grupa zamierza posiadać 54 sklepy delikatesowe o łącznej powierzchni ok. 100 tys. m2. Na koniec 2007 r. spółki wchodzące w skład grupy kapitałowej Bomi wypracowały 1,4 mld zł przychodów oraz 44 mln zł zysku netto.
W najbliższych tygodniach zakończony zostanie proces tworzenia grupy kapitałowej. Nabycie Rabatu Pomorze przez Bomi sfinansowane zostanie poprzez wydanie nowo emitowanych przez Bomi akcji.
Prognozy zrealizowane
Po dwóch kwartałach 2008 r. spółka Bomi wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 284,7 mln zł, zwiększając je o 31 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2007 r. (216,9 mln zł). Zysk netto w wysokości 5,7 mln zł jest większy o 7,7 proc. w stosunku do I półrocza 2007 r. (5,3 mln zł). Spółki Bomi, Rast i Rabat Pomorze osiągnęły po II kwartale 2008 r. łączne przychody ze sprzedaży na poziomie 785,2 mln zł oraz zysk netto w wysokości 26,6 mln zł. Zarówno Bomi, jak i pozostałe spółki, których wyniki konsolidowane będą od sierpnia br., zrealizowały tym samym ogłoszoną w czerwcu prognozę wyników.
- Jesteśmy zadowoleni z wyników finansowych pierwszego półrocza. Zysk netto jest nieco wyższy niż prognozowany, otworzyliśmy dwa nowe sklepy Bomi: w Starym Mieście koło Konina i w Sopocie, zanotowaliśmy także wzrost sprzedaży sklepów otwartych w III i IV kwartale 2007 r. – wylicza Stanisław Okonek, prezes zarządu Bomi.
Na wyniki finansowe Bomi po II kwartale w istotny sposób wpłynęło podwyższenie kosztów działalności o ponad 53 proc. w stosunku do I półrocza 2007 r., co związane jest głównie z uruchomieniem nowych placówek handlowych sieci.
– Rynek delikatesów w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, a marka Bomi jest coraz bardziej rozpoznawalna - mówi Stanisław Okonek. – Spodziewamy się, że druga połowa tego roku będzie jeszcze lepsza, jeśli chodzi o wyniki finansowe naszej sieci, a w przyszłym roku już w pełni widoczne będą efekty połączenia z Rast i Rabat Pomorze.
(agaka)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej