Klient na całe życie

O programach lojalnościowych mówi Maciej Tesławski, rektor MCA.
Jak pan ocenia działające na rynku programy lojalnościowe?
Nie mogę ich ocenić, bo ich po prostu nie ma. Obniżki, karty rabatowe czy te, na których zbierane są punkty, nie mają nic wspólnego z budowaniem lojalności klientów. Ich zadaniem jest zwiększenie częstotliwości sprzedaży, tymczasem tworzenie programu lojalnościowego polega na budowaniu pozytywnych emocji do marki.
Jaka jest różnica pomiędzy programem lojalnościowym a promocją?
Promocja jest krótkookresowym oferowaniem korzyści w zamian za zakup produktu. Z kolei program lojalnościowy powinien być długookresowy, bo zaufania i więzi klienta z marką nie buduje się w pięć minut. Budowę lojalności można porównać do relacji między mężczyzną i kobietą. Chodzi o doprowadzenie kobiety do ołtarza. Klient ma się związać z marką – najlepiej na całe życie.
Jak stworzyć program lojalnościowy?
Dobry program lojalnościowy to zaproponowanie odpowiedniemu klientowi w odpowiednim miejscu w odpowiedni sposób odpowiedniej usługi. Trzeba jednak wcześniej poznać konsumenta np. poprzez badania satysfakcji czy analizę historii transakcji. Warto też zadbać o stały kontakt z klientami, np. za pośrednictwem poczty internetowej. W ankiecie wystarczy zadać pytanie, np. o to, gdzie jeździ na wakacje. Potem należy posegmentować bazę i zaproponować konkretne akcje.
rozmawiała (awh)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Żabka
Sklepy typu convenience

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

New York Pizza Department
Pizzerie

Willisch
Lodziarnie

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...