Poślubić franczyzę

Ślubna Pracownia, firma zajmująca się organizacją ślubów i wesel, jako pierwsza z branży rozwija się poprzez franczyzę.
Zuzanna Kuczbajska prowadzi Ślubną Pracownię od dwóch lat. Z wykształcenia jest skrzypaczką, przez wiele lat grała na ślubach i weselach. Oprócz tego ukończyła kulturoznawstwo i jako animatorowi kultury zdarzyło się jej zorganizować kilka imprez kulturalnych.
- Doszłam do wniosku, że moje doświadczenie i znajomości pomogą zrealizować mi odwieczne marzenie o założeniu własnego biznesu. Zdecydowałam, że zostanę ślubną konsultantką. Zgłosiłam się do programu unijnego, z którego otrzymałam 26 tys. zł dofinansowania. Wystarczyło na start – opowiada Zuzanna Kuczbajska.
Branża firm organizujących śluby i wesela jest na razie we wczesnej fazie rozwoju. Najstarsze firmy mają nie więcej niż 5-6 lat. Dlatego Kuczbajska, mimo że prowadzi swoją firmę zaledwie od dwóch lat, już rozwija sieć franczyzową. Rok po otwarciu Ślubnej Pracowni, w czerwcu 2007 roku, właścicielka firmy podpisała pierwszą umowę z franczyzobiorcą z Wrocławia. Obecnie współpracuje też z partnerami z Poznania i Gdańska.
Przez pierwsze 1-2 lata prowadzenia działalności nie potrzeba nawet posiadać biura, aby prowadzić firmę zajmującą się organizacją ślubów i wesel. Z klientami można umawiać się w domu bądź w lokalu na mieście. Jeżeli firma zakorzeni się już na rynku, wówczas warto pomyśleć o wynajęciu biura, chociażby dla podniesienia prestiżu. Trzeba natomiast zaopatrzyć się w laptopa, aby móc zaprezentować klientom ofertę. To wydatek około 3 tys. zł. Należy również posiadać samochód, bo klienci mieszkają w różnych miejscach i nie zawsze można dojechać do nich komunikacją publiczną. Używany samochód w przyzwoitym stanie jest do nabycia już za około 20 tys. zł.
- Najtrudniejszy jest pierwszy rok działalności. Później trzeba tylko przetrwać martwe w tej branży miesiące, czyli listopad i grudzień. W styczniu pojawiają się pierwsi klienci, a od lutego biznes wre pełną parą. Sezon zaczyna się od kwietnia, ale koncepcję ślubu trzeba przygotować wcześniej, dlatego od początku roku z tygodnia na tydzień przybywa mi pracy – mówi Zuzanna Kuczbajska.
(smoli)
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej