Placówki partnerskie będą w znaczący sposób różniły się od punktów agencyjnych wyglądem i mają koncentrować się przede wszystkim na sprzedaży. Ze względu na wygodę klientów, będą również oferować operacje gotówkowe. Natomiast agencje mają skupiać się głównie na operacjach kasowych oraz w niewielkim stopniu będą zwiększać sprzedaż rachunków, kredytów i depozytów.
Z PKO BP można podjąć współpracę na dwa sposoby: zostać agentem albo partnerem. Kandydat na agenta musi przedstawić do banku zabezpieczenie np. poręczony weksel własny na wypadek, gdyby nie wypełniał postanowień umowy. Ponadto przedsiębiorca zamierzający prowadzić agencję jest oceniany pod względem wiarygodności, oceniana jest jego sytuacja ekonomiczno-finansowa, kwalifikacje, umiejętności i predyspozycje do prowadzenia takiego biznesu.
Agent musi również przystosować lokal do wymagań banku, wyposażyć go w sprzęt komputerowy, meble i utworzyć stanowisko kasowe. Przedsiębiorca nawiązujący z PKO BP współpracę agencyjną ponosi również bieżące koszty funkcjonowania agencji tj. czynsz, opłaty eksploatacyjne, wynagrodzenie pracowników, ubezpieczenie. Szacowany koszt utworzenia agencji PKO BP wynosi około 30 tys. zł. Zwrot z inwestycji następuje po roku działalności.
Wymagania w stosunki do kandydata na partnera są jeszcze większe. Partner może prowadzić placówkę, która praktycznie nie będzie niczym różnić się od własnych oddziałów banku. Dodatkowo będzie musiał dysponować lokalem o znacznie większej powierzchni niż w przypadku agencji. Powinien również wykazać się dużymi umiejętnościami sprzedażowymi oraz umieć zarządzać zespołem sprzedawców. Oprócz tego, przedsiębiorca zainteresowany przystąpieniem do systemu, powinien dysponować kwotą 55 tys. zł niezbędną do otwarcia placówki. Z kolei bank na własny koszt m.in. oznakuje placówkę, stworzy aplikacje informatyczne. Przedstawiciele PKO BP szacują, że zwrot nakładów partnera powinien nastąpić po upływie roku do dwóch lat od otwarcia placówki.
(smoli)
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 168 [author_pid] => 1050 [author_name] => Anna Smolińska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => asmolinska@profitsystem.pl [author_profile] =>Anna Smolińska jest dyrektorem działu mediów o franczyzie i członkiem zarządu PROFIT system. Zarządza pracą redakcji magazynu "Własny Biznes Franchising" oraz portali Franchising.pl i Franchising.eu. Pisze oraz redaguje artykuły przygotowane przez dziennikarzy, a także prowadzi wywiady z ekspertami i przedsiębiorcami na kanale YouTube Franchising-PL.
Ukończyła Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku filologia polska ze specjalizacją redaktorską oraz Zarządzanie Franczyzą w Szkole Głównej Handlowej. Zanim podjęła pracę w PROFIT system, współpracowała z Gazetą Wyborczą, Życiem Warszawy oraz tygodnikami regionalnymi.
[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/AnnaSmoliska4 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/anna-smoli%C5%84ska-49a52059/ [author_photo] => Array ( [pid] => 216306 [itemserver_id] => 53838 [img_width] => 450 [img_height] => 600 [path] => 919/ce9/anna-smolinska.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => anna-smolinska ) ) [link] => /artykul/3774/nowe-placowki-stare-agencje/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [other] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 82060 [country_item] => pl [description] => Placówki partnerskie będą w znaczący sposób różniły się wyglądem od punktów agencyjnych. [path] => 8d8/b5b/pkobp1_small.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 220 [img_height] => 200 [itemserver_id] => 11171 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 82028 [country_item] => pl [description] => Placówki partnerskie będą w znaczący sposób różniły się wyglądem od punktów agencyjnych. [path] => 6c7/e2f/pkobp1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 300 [img_height] => 400 [itemserver_id] => 11172 ) ) ) [og_image] => 6c7/e2f/pkobp1.jpg [article_date_formated] => 25.02.2008 [article_day] => Poniedziałek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 82028 [country_item] => pl [description] => Placówki partnerskie będą w znaczący sposób różniły się wyglądem od punktów agencyjnych. [path] => 6c7/e2f/pkobp1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 300 [img_height] => 400 [itemserver_id] => 11172 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 82028 [country_item] => pl [description] => Placówki partnerskie będą w znaczący sposób różniły się wyglądem od punktów agencyjnych. [path] => 6c7/e2f/pkobp1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 300 [img_height] => 400 [itemserver_id] => 11172 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => PKO Bank Polski S.A. [id] => 292 [type] => 14 [fr] => 2 [company_franchising] => 2 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 20 [link] => /franczyza/292/pko-bank-polski-s/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 70537 [country_item] => pl [description] => [path] => 724/36a/pko-bank-polski.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 222 [img_height] => 250 [itemserver_id] => 20067 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 204488 [country_item] => pl [description] => [path] => b9d/d71/0904_zebrzydowice_ks._janusza_15_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50782 ) ) ) ) ) )Nowe placówki, stare agencje

Od połowy 2008 roku PKO BP będzie tworzyć nową, uzupełniającą w stosunku do obecnych agencji, sieć placówek partnerskich.
Placówki partnerskie będą w znaczący sposób różniły się od punktów agencyjnych wyglądem i mają koncentrować się przede wszystkim na sprzedaży. Ze względu na wygodę klientów, będą również oferować operacje gotówkowe. Natomiast agencje mają skupiać się głównie na operacjach kasowych oraz w niewielkim stopniu będą zwiększać sprzedaż rachunków, kredytów i depozytów.
Z PKO BP można podjąć współpracę na dwa sposoby: zostać agentem albo partnerem. Kandydat na agenta musi przedstawić do banku zabezpieczenie np. poręczony weksel własny na wypadek, gdyby nie wypełniał postanowień umowy. Ponadto przedsiębiorca zamierzający prowadzić agencję jest oceniany pod względem wiarygodności, oceniana jest jego sytuacja ekonomiczno-finansowa, kwalifikacje, umiejętności i predyspozycje do prowadzenia takiego biznesu.
Agent musi również przystosować lokal do wymagań banku, wyposażyć go w sprzęt komputerowy, meble i utworzyć stanowisko kasowe. Przedsiębiorca nawiązujący z PKO BP współpracę agencyjną ponosi również bieżące koszty funkcjonowania agencji tj. czynsz, opłaty eksploatacyjne, wynagrodzenie pracowników, ubezpieczenie. Szacowany koszt utworzenia agencji PKO BP wynosi około 30 tys. zł. Zwrot z inwestycji następuje po roku działalności.
Wymagania w stosunki do kandydata na partnera są jeszcze większe. Partner może prowadzić placówkę, która praktycznie nie będzie niczym różnić się od własnych oddziałów banku. Dodatkowo będzie musiał dysponować lokalem o znacznie większej powierzchni niż w przypadku agencji. Powinien również wykazać się dużymi umiejętnościami sprzedażowymi oraz umieć zarządzać zespołem sprzedawców. Oprócz tego, przedsiębiorca zainteresowany przystąpieniem do systemu, powinien dysponować kwotą 55 tys. zł niezbędną do otwarcia placówki. Z kolei bank na własny koszt m.in. oznakuje placówkę, stworzy aplikacje informatyczne. Przedstawiciele PKO BP szacują, że zwrot nakładów partnera powinien nastąpić po upływie roku do dwóch lat od otwarcia placówki.
(smoli)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej