Konsumenci są optymistami
Według GUS Polacy są optymistami. Nie boją się już tak bardzo utraty pracy, wierzą też że będą mogli więcej oszczędzać.
W ubiegłym roku wyraźnie poprawiły się wskaźniki ufności konsumenckiej, wynika z najnowszego raportu Głównego Urzędu Statystycznego. Bieżący wskaźnik ufności wynosił w grudniu minus 13,4 punktu proc. i był o 4 pkt. proc. wyższy niż w tym samym okresie 2005 r. Również wskaźnik średniej rocznej wzrósł z porównaniem z 2005 r. o 7,2 pkt. proc.
Badania wykazały poprawę wyprzedzającego wskaźnika ufności konsumenckiej. Był on w grudniu na poziomie minus 14,9 pkt. proc. Średnia roczna względem 2005 r.wzrosła w tym przypadku o 8,7 pkt. proc.
Dobrze wyglądają też badania dotyczące sytuacji finansowej gospodarstw domowych. Średnia ocen za ubiegły rok była wyższa aż o 8,8 pkt. proc. od średniej za rok 2005. Wzrosła też średnia dotycząca oczekiwanych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych. Była ona w 2006 r. o 5,9 pkt. proc. wyższa niż średnia za rok 2005.
Według GUS, Polacy coraz mniej boją się utraty pracy. Badania obaw przed wzrostem poziomu bezrobocia wykazały tendencję malejącą. Spadek obaw w porównaniu lat 2006 i 2005 wyniósł 18,5 pkt. proc. Z opracowania wynika też, że nasze przewidywania w zakresie możliwości oszczędzania pieniędzy również są lepsze. Różnica w porównaniu z rokiem 2005 wyniosła 8,1 pkt. proc. na korzyść minionych 12 miesięcy.
(bog)
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej