Internet na Bank

O rynku agencji bankowych i planach na przyszłość - mówi Marek Kłuciński, rzecznik prasowy PKO Banku Polskiego.
Jak ocenia Pan rynek bankowy pod względem rozwoju agencji?
Coraz popularniejsza staje się rozbudowa zewnętrznych sieci sprzedaży, czyli placówek partnerskich i agencyjnych. Biorąc pod uwagę znaczący procent Polaków, którzy nie korzystali dotąd z bardziej zaawansowanych usług bankowych, lokowanie takich placówek w małych miasteczkach może znakomicie ułatwić dotarcie do klientów. Z kolei w dużych miastach uzupełniają one sieć oddziałów, tak żeby klient miał zawsze blisko do banku.
Jakie są plany PKO BP, dotyczące rozwoju sieci placówek?
Sieć agencji będzie rozbudowywana tam, gdzie nie ma jeszcze placówek PKO BP. Szczególnie dotyczy to mniejszych miejscowości. Ze względu na mocno rozbudowaną sieć oddziałów własnych i agencji, nowe placówki będą uruchamiane jedynie w przypadku pojawiających się okazji rynkowych, np. gdy pojawi się możliwość otwarcia placówki w bardzo atrakcyjnej lokalizacji i gwarancja zdobycia lub utrzymania klientów w danym miejscu.
Jak ocenia Pan przyszłość rynku bankowego w Polsce?
Współczesna bankowość w znacznej mierze wykorzystuje zastosowanie Internetu oraz systemów bankowości elektronicznej w relacjach klient – bank. Klienci decydują się na nową formę komunikacji z bankiem, upatrując w takim rozwiązaniu osiągnięcie wymiernych korzyści. Posługiwanie się systemem bankowości elektronicznej pozwala na ograniczenie nakładów pracy, zminimalizowanie i ujednolicenie tworzonej w firmie dokumentacji, a także zautomatyzowanie procesów zlecania poszczególnych operacji płatniczych. Usługi teleinformatyczne przyspieszają również obieg pieniądza oraz ułatwiają korzystanie z produktów bankowych takich jak kredyty i depozyty.
rozmawiała (agaka)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej