Pierwsze Arko w Polsce
Niemiecka sieć Arko, handlująca wyrobami czekoladowymi, kawą, herbatą, pieczywem i alkoholami otworzyła pod koniec października pierwszy sklep w Polsce – w Galerii Krakowskiej w Krakowie.
Arko istnieje na rynku europejskim od ponad trzydziestu lat. Oprócz Niemiec swoim zasięgiem obejmuje Austrię oraz Czechy. Polska stanowi kolejny etap zagranicznej ekspansji firmy. Celem Arko są duże miasta powyżej 150 tys. mieszkańców. Na początek, w grę wchodzi Szczecin, Gdańsk, Warszawa, Poznań, Łódź, Wrocław i Kraków. Docelowa liczba placówek Arko w Polsce nie jest znana. Wszystko zależy od popularności biznesu w naszym kraju oraz potencjału rynku.
Ile kosztuje sklep?
Koszty inwestycji w sklep Arko wynoszą od 50 tys. euro do 150 tys. euro. Różnica zależy od tego czy przyszły właściciel przejmuje istniejący już sklep Arko, czy też otwiera zupełnie nową placówkę. Jeśli zaczyna biznes od zera wówczas musi pokryć cenę wyposażenia punktu Arko. Dotyczy to m.in. kosztów mebli, kas oraz klimatyzacji.
Co w zamian?
Przedstawiciele firmy wierzą w wysoką jakość oferowanych produktów, które mają z łatwością sprostać rodzimej konkurencji. Kawa, herbata, pieczywo, szeroki asortyment czekolady, trufle, praliny, a także wina oraz inne alkohole to produkty, które oferują sklepy Arko.
Produkty Arko dostarczane są do sklepów z Niemiec, bezpośrednio od producenta. Okres oczekiwania na realizację zamówienia trwa od jednego do dwóch tygodni.
W ramach pakietu franczyzobiorca otrzymuje od firmy bezpłatne szkolenia dotyczące obsługi kasy, pakowania prezentów i ich prezentacji oraz ustawienia towaru. Franczyzobiorca zobowiązany jest do comiesięcznego wpłacania na rzecz Arko 4,3 proc. wartości od obrotu.
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej