U rodziny na wsi bądź na działce
- rozmowa z Bogdanem Wieczorkiem z Lufthansa City Center.
Czy w Polsce opłaca się otworzyć biuro podróży?
Rynek biur podróży w Polsce jest w dalszym ciągu rozdrobniony. Obecnie na rynku istnieje ponad 2,5 tysiąca podmiotów zajmujących się sprzedażą oferty turystycznej. Działalność biura podróży jest ze swojej natury niskoprofitowa, dlatego ważne jest wypracowywanie dużych obrotów, bo tylko w ten sposób staje się ono rentowne. Myślę, że na polski rynek dość trudno byłoby wejść całkowicie nowemu biuru. To branża, w której coraz bardziej liczy się zaufanie a pracownicy biura podróży postrzegani są jako konsultanci – eksperci od podróżowania. Otwarcie nowego biura może być opłacalne jeśli zaproponuje ono nowatorskie rozwiązania lub znajdzie sobie na rynku niszę.
Polacy częściej spędzają urlop w kraju czy za granicą? Jakie miejsca
(kraje) preferują?
Polacy w dalszym ciągu wyjeżdżają chętniej na urlop do rodziny na wsi bądź na działkę. Znacznie mniej podróżujemy za granicę niż inni mieszkańcy regionu Europy Środkowo- Wschodniej. Jednak podróże zagraniczne z roku na rok stają się coraz popularniejsze wśród naszych rodaków, co widzimy choćby w rosnącym zainteresowaniu ofertą turystyczną sprzedawaną przez nasze biura w 14 miastach w Polsce. Jeśli chodzi o kierunki, to Polacy w lecie najchętniej wyjeżdżają tam, gdzie jest ciepło a pogoda - gwarantowana. Od lat dużym zainteresowaniem cieszą się wyspy greckie. Modna jest Kreta, szczególnie lubiana przez rodziny z małymi dziećmi, Rodos a w tym roku Thassos. W zimie też coraz chętniej korzystamy z uroków ciepłego morza i plaży wyjeżdżając do Egiptu, na Wyspy Kanaryjskie lub w dalsze zakątki świata. Jeśli chodzi o narciarzy, to najchętniej Polacy wybierają Austrię lub Włochy, jako miejsce swoich zimowych ferii.
Zobacz również:
Podróże Polaków
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej