Mniej sieci więcej sklepów
Na rynku supermarketów i hipermarketów za dwa lata może zostać cztery lub pięć sieci.
Dziennik Prawo i Gospodarka poinformował, że analitycy pytani przez PAP określili czas intensywnego rozwoju rynku supermarketów i hipermarketów na jeszcze dwa lata, a ich ekspansji nie da się powstrzymać. Na takie placówki jest nadal zapotrzebowanie. Niewykluczone jest jednak wcześniejsze spowolnienie tego trendu, które można być wywołane przez nasycenie rynku oraz obowiązującą od marca nowelizację o zagospodarowaniu przestrzennym. W myśl nowych przepisów to gmina podejmuje decyzje o wydaniu zgody na budowę obiektów wielkopowierzchniowych i jeśli będzie uważała, że taki punkt sprzedaży źle wpłynie na np. lokalny handel, zatrudnienie, transport – to takiego pozwolenia może nie wydać.
Zdaniem Andrzeja Falińskiego, dyrektora biura Polskiej organizacji Handlu i Dystrybucji, w tym roku supermarkety i hipermarkety będą miały ok. 28 proc. handlu detalicznego. – Do końca roku może on sięgnąć nawet 30 proc. – stwierdził Andrzej Faliński. Docelowy poziom nasycenie polskiego rynku to około 1000 supermarketów (średnia powierzchnia sklepu 2-3 tys. mkw.) i ok. 160-180 hipermarketów (obiekty o powierzchni 5-7 tys. mkw.) – szacują analitycy. Obecnie jest w Polsce ok. 70-80 hipermarketów i ok. 250-300 supermarketów. Ponadto na rynku nastąpi niedługo konsolidacja kapitału i z obecnych 12 sieci handlowych zostaną najwyżej cztery lub pięć.
Więcej: Prawo i Gospodarka, 4 kwietnia 2001, s. 3
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej