L’Oreal kupuje sobie sieć
Na początku marca francuski koncern kosmetyczny zaskoczył konkurentów i kontrahentów oświadczeniem prezesa firmy o rozważaniu projektu zakupu brytyjskiej sieci sklepów z kosmetykami The Body Shop. Trzy tygodnie później był już właścicielem ponad 10 proc. jej udziałów.
Zgodnie z zapowiedziami, producent skłonny jest zapłacić 652 miliony funtów za przejęcie sieci. Na razie udało mu się zdobyć 10,49 proc. udziałów, ale dzięki obietnicom akcjonariuszy i opcjom na nabycie większej liczby akcji, ma już ponoć zapewnionych 53,1 proc. udziałów. Gdy na przełomie lutego i marca pojawiły się informacje o możliwości takiej transakcji, przyjęto ją ze zdziwieniem, ale słowa szefa koncernu zostały przez branżę potraktowane poważnie. Pomysł zakupienia sieci handlującej kosmetykami to jedna z możliwych strategii, jakie zarząd L’Oreala zamierza realizować, by podnieść wartość przedsiębiorstwa w oczach akcjonariuszy spółki. Informacja wywołała zaskoczenie, wizerunek brytyjskiej sieci nie pasuje bowiem do działalności gigantycznego organizmu, jakim jest międzynarodowy koncern. The Body Shop, pierwotnie prywatna firma rodzinna, pozostaje dziś w rękach wielu właścicieli, a największy pakiet udziałów należący do jednego ze współzałożycieli sieci wynosi zaledwie 23 proc. Obchodząca w tym roku swoje 30-lecie sieć znana jest ze sprzedaży kosmetyków do pielęgnacji ciała i włosów, które produkowane są wyłącznie z naturalnych składników i nie były testowane na zwierzętach. Ta nieobecna w Polsce sieć jest dość znana nie tylko w Europie, ale i na świecie: jej sklepy działają nie tylko w rodzimej Wielkiej Brytanii i Irlandii, ale też w ponad 20 innych krajach Europy, USA, Kanadzie, Japonii, Korei, Australii – łącznie w 50, nieraz bardzo egzotycznych, państwach całego świata. Oprócz placówek będących własnością firmy funkcjonują również sklepy we franczyzie, które przynoszą około jednej trzeciej całkowitych obrotów sieci. W naszym regionie Body Shopy działają na Litwie, Łotwie i w Estonii, a także w Rumunii. Więcej: "Wiadomości Handlowe", kwiecień 2006 r.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej