Array ( [article] => Array ( [pid] => 45094 [country] => pl [article_id] => 2719 [article_date] => 2006-01-30 [articletype_id] => 1 [article_title] => Wielkie roszady w hurtowej czołówce [article_intro] => Zaostrza się rywalizacja o najlepsze firmy hurtowe w Polsce. W efekcie rosną ich wyceny, a branżę czeka zmiana na pozycji wicelidera. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 1 [img_photo_description] => [secret] => scrtka84bd988de84a55f3d847f444974473c [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => art. spożywcze i przemysłowe [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => wielkie-roszady-hurtowej-czolowce [article_title_striped] => Wielkie roszady w hurtowej czołówce [dir] => article [article_text_photo] =>

Polski rynek handlu hurtowego towarami szybko zbywalnymi (FMCG), którego wielkość szacuje się na blisko 100 mld zł rocznie, jest w dalszym ciągu bardzo rozdrobniony. Działa na nim prawie 9 tys. firm. Jednak coraz większy udział w obrotach sektora (około 40 proc.) mają duże firmy ogólnopolskie i regionalne. Ich udział w rynku powinien się jednak szybko zwiększać, głównie za sprawą przyspieszającej konsolidacji branży.

Zmiany na podium

Numer jeden w tej branży, którym jest należąca do niemieckiej grupy Metro sieć hurtowni Makro Cash & Carry, z obrotami przekraczającymi 7 mld zł wydaje się na razie poza zasięgiem konkurencji. Jednak przybywa firm, które chcą szybko dołączyć do grona głównych rozgrywających w branży. Jedną z nich jest giełdowy Eurocash, który ogłosił niedawno plany przejęcia firm hurtowych KDWT oraz Carment. Jeśli sfinalizuje te akwizycje, awansuje na drugie miejsce w branży (z szóstego) pod względem obrotów, wyprzedzając takich graczy jak Milo, Selgros, BOS i CEDC. Łączne przychody Eurocasha, KDWT oraz Carment sięgnęły w 2004 r. 3,3 mld zł. Rozwój może go jednak sporo kosztować.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Konkurencja nie śpi

Połączenie z KDWT oraz planowana transakcja z Carment są integralną częścią strategii Eurocash zmierzającej do osiągnięcia pozycji wiodącego dystrybutora FMCG na rynku hurtowym. Naszym celem jest zaspokajanie potrzeb małych i średnich sklepów detalicznych we wszystkich znaczących grupach asortymentowych oraz formach dystrybucji — powiedział gazecie "Puls Biznesu" Luis Amaral, prezes Eurocasha.

Deklaruje, że spółka będzie aktywna w procesie konsolidacji rynku, choć w tym momencie koncentruje się na sfinalizowaniu transakcji z KDWT i Carment.

Warto jednak podkreślić, że do przejęcia aktywów krośnieńskiej firmy Carment droga jeszcze dość daleka. Firmy podpisały w tej sprawie na razie tylko list intencyjny, dający Eurocashowi wyłączność na prowadzenie negocjacji w sprawie zakupu przedsiębiorstwa do końca roku.

Potencjalnych rywali do przejęcia firmy Carment raczej na rynku nie brakuje. Wiadomo, że przyłączeniem liczących się hurtowników z Polski południowo-wschodniej zainteresowana jest m.in. grupa handlowa BOS z Białegostoku. Akwizycjami zainteresowana jest także giełdowa spółka Eldorado.

Więcej: Wiktor Szczepaniak, "Puls Biznesu", 30 stycznia 2006 r.

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 11 [author_pid] => 972 [author_name] => Puls Biznesu [authortype_id] => 2 [author_info] => [author_position] => [author_email] => [author_profile] => [display_author] => 0 [author_type] => media [twitter_link] => [linkedin_link] => [author_photo] => Array ( ) [author_name_url] => puls-biznesu ) ) [link] => /artykul/2719/wielkie-roszady-hurtowej-czolowce/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [article_date_formated] => 30.01.2006 [article_day] => Poniedziałek [article_img] => [article_alt] => ) [images] => Array ( ) [imagesCount] => 0 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Delikatesy Centrum [id] => 138 [type] => 1 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 18 [link] => /franczyza/138/delikatesy-centrum/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 184550 [country_item] => pl [description] => [path] => 89e/a2f/delikatesy-centrum.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 165 [itemserver_id] => 45949 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 175769 [country_item] => pl [description] => [path] => e4a/3c7/dc.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1200 [img_height] => 800 [itemserver_id] => 42712 ) [1] => Array ( [pid] => 175768 [country_item] => pl [description] => [path] => d1f/6da/lada.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1200 [img_height] => 800 [itemserver_id] => 42711 ) [2] => Array ( [pid] => 175770 [country_item] => pl [description] => [path] => a06/428/owoce_i_warzywa.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1200 [img_height] => 800 [itemserver_id] => 42713 ) ) ) ) ) )

Wielkie roszady w hurtowej czołówce

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Polski rynek handlu hurtowego towarami szybko zbywalnymi (FMCG), którego wielkość szacuje się na blisko 100 mld zł rocznie, jest w dalszym ciągu bardzo rozdrobniony. Działa na nim prawie 9 tys. firm. Jednak coraz większy udział w obrotach sektora (około 40 proc.) mają duże firmy ogólnopolskie i regionalne. Ich udział w rynku powinien się jednak szybko zwiększać, głównie za sprawą przyspieszającej konsolidacji branży.

Zmiany na podium

Numer jeden w tej branży, którym jest należąca do niemieckiej grupy Metro sieć hurtowni Makro Cash & Carry, z obrotami przekraczającymi 7 mld zł wydaje się na razie poza zasięgiem konkurencji. Jednak przybywa firm, które chcą szybko dołączyć do grona głównych rozgrywających w branży. Jedną z nich jest giełdowy Eurocash, który ogłosił niedawno plany przejęcia firm hurtowych KDWT oraz Carment. Jeśli sfinalizuje te akwizycje, awansuje na drugie miejsce w branży (z szóstego) pod względem obrotów, wyprzedzając takich graczy jak Milo, Selgros, BOS i CEDC. Łączne przychody Eurocasha, KDWT oraz Carment sięgnęły w 2004 r. 3,3 mld zł. Rozwój może go jednak sporo kosztować.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Konkurencja nie śpi

Połączenie z KDWT oraz planowana transakcja z Carment są integralną częścią strategii Eurocash zmierzającej do osiągnięcia pozycji wiodącego dystrybutora FMCG na rynku hurtowym. Naszym celem jest zaspokajanie potrzeb małych i średnich sklepów detalicznych we wszystkich znaczących grupach asortymentowych oraz formach dystrybucji — powiedział gazecie "Puls Biznesu" Luis Amaral, prezes Eurocasha.

Deklaruje, że spółka będzie aktywna w procesie konsolidacji rynku, choć w tym momencie koncentruje się na sfinalizowaniu transakcji z KDWT i Carment.

Warto jednak podkreślić, że do przejęcia aktywów krośnieńskiej firmy Carment droga jeszcze dość daleka. Firmy podpisały w tej sprawie na razie tylko list intencyjny, dający Eurocashowi wyłączność na prowadzenie negocjacji w sprawie zakupu przedsiębiorstwa do końca roku.

Potencjalnych rywali do przejęcia firmy Carment raczej na rynku nie brakuje. Wiadomo, że przyłączeniem liczących się hurtowników z Polski południowo-wschodniej zainteresowana jest m.in. grupa handlowa BOS z Białegostoku. Akwizycjami zainteresowana jest także giełdowa spółka Eldorado.

Więcej: Wiktor Szczepaniak, "Puls Biznesu", 30 stycznia 2006 r.

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €