W marcu tego roku PKN Orlen ogłosił strategię dla rynku detalicznego. Jednym z jej strategicznych założeń ma być utworzenie drugiego, ekonomicznego brandu – pisze dziennik Puls Biznesu. Decyzja już zapadła. Projekt i logo nowej marki mają zostać zaprezentowane 28 listopada. Spółka na razie nie ujawnia szczegółów. Gazecie udało się jednak dotrzeć do najważniejszych założeń.
Nowa sieć ma otrzymać nazwę "Bliska". Jeszcze do końca tego roku ma w Polsce pojawić się około 30 stacji w biało-zielonych szatach. Cel działań Orlenu jest oczywisty – pisze Puls Biznesu - zahamowanie spadku udziału koncernu w rynku sprzedaży detalicznej. Według informacji płockiej spółki, od początku lat 90. Orlen (wtedy jeszcze jako Petrochemia Płock) tracił po około 2 proc. udziału w rynku. Pod koniec ubiegłego roku udział w rynku wynosił 28,6 proc., a w sierpniu tego roku Igor Chalupec, prezes spółki, informował, że skurczył się do 26,5 proc.
Jedną z tratw ratunkowych, która miałaby uratować koncern przed dalszymi spadkami, ma być podział obecnie działającej sieci (ponad 1900 stacji) na dwa segmenty: premium i tzw. ekonomiczny, czyli właśnie Bliska. Podział ten ma sprawić, że w 2009 r. udział Orlenu w detalicznej sprzedaży paliw ma wzrosnąć do minimum 30 proc.
Więcej: Paweł Janas, Puls Biznesu, 16 listopada 2005
"Bliska" nowym orężem płockiego giganta
Premierę sieci o nazwie "Bliska" zaplanowano na koniec listopada. Ma kusić niższymi cenami i powstrzymać spadek udziału spółki w rynku.
W marcu tego roku PKN Orlen ogłosił strategię dla rynku detalicznego. Jednym z jej strategicznych założeń ma być utworzenie drugiego, ekonomicznego brandu – pisze dziennik Puls Biznesu. Decyzja już zapadła. Projekt i logo nowej marki mają zostać zaprezentowane 28 listopada. Spółka na razie nie ujawnia szczegółów. Gazecie udało się jednak dotrzeć do najważniejszych założeń.
Nowa sieć ma otrzymać nazwę "Bliska". Jeszcze do końca tego roku ma w Polsce pojawić się około 30 stacji w biało-zielonych szatach. Cel działań Orlenu jest oczywisty – pisze Puls Biznesu - zahamowanie spadku udziału koncernu w rynku sprzedaży detalicznej. Według informacji płockiej spółki, od początku lat 90. Orlen (wtedy jeszcze jako Petrochemia Płock) tracił po około 2 proc. udziału w rynku. Pod koniec ubiegłego roku udział w rynku wynosił 28,6 proc., a w sierpniu tego roku Igor Chalupec, prezes spółki, informował, że skurczył się do 26,5 proc.
Jedną z tratw ratunkowych, która miałaby uratować koncern przed dalszymi spadkami, ma być podział obecnie działającej sieci (ponad 1900 stacji) na dwa segmenty: premium i tzw. ekonomiczny, czyli właśnie Bliska. Podział ten ma sprawić, że w 2009 r. udział Orlenu w detalicznej sprzedaży paliw ma wzrosnąć do minimum 30 proc.
Więcej: Paweł Janas, Puls Biznesu, 16 listopada 2005
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej