Kasa leży w ruinach
Franczyza w obrocie nieruchomościami jest w USA tak popularna jak franczyza spożywcza w Polsce. Niewiele firm z branży reklamuje się hasłem „Kupujemy brzydkie domy”. A to właśnie jest specjalność sieci Home Vestors.
Firma powstała w 1989 roku, od 1996 sprzedaje licencje. Posiada dziś ponad 240 franczyzobiorców w całych Stanach. Firma specjalizuje się w wykupywaniu starych, brzydkich i zniszczonych domów. Następnie remontuje je i sprzedaje lub wynajmuje.
Jak to robią w USA
Klientami Home Vestors są na ogół spadkobiercy, którzy odziedziczyli dom i możliwie szybko chcą spieniężyć spadek. Do firmy zgłaszają się również właściciele budynków zniszczonych przez pożar lub powódź oraz właściciele nieruchomości zagrożonych przejęciem przez bank. Łakomym kąskiem są również domy już przejęte przez banki i wystawione na licytację. Najczęściej kupowane przez Home Vestors domy mają więcej niż 25 lat i wymagają solidnego remontu. Firma kupuje je zwykle po bardzo korzystnych cenach.
Drogo, ale warto
Home Vestors nie należy do najtańszych licencji, ale w tej branży to zrozumiałe. Każdy z licencjobiorców wnosi wstępną opłatę wstępną w wysokości 46 tys. dolarów. Opłata bieżąca wynosi 490 dolarów, dodatkowo 775 dolarów od każdego sprzedanego domu. Wszystko to daje pokaźną kwotę. Franczyzodawca zapewnia, że warto, a licencjobiorcy nie narzekają. Każdy z franczyzobiorców wnosi opłatę na fundusz marketingowy w wysokości 125 dolarów tygodniowo. Kiedy ktoś w Detroit zadzwoni pod darmowy numer firmy, rozmowy są automatycznie przekazywane biorcom licencji – według przypadkowego klucza, wszystkim sprawiedliwie. Każdy z licencjobiorców ma wyłączność na obszar zamieszkały przez 200-250 tys. ludzi.
W Polsce nieprędko
Nieruchomości są w USA od dawna bardzo dochodową, a tym samym bardzo obleganą branżą. Home Vestors znalazło w niej niszę - kilkanaście lat temu nie było chętnych na stare, zniszczone domy. Dziś są one źródłem milionowych dochodów firmy i ponad 240 franczyzobiorców. W Polsce również nie brakuje „domów po przejściach” - nie mówiąc już o tych brzydkich - jednak naśladowców Home Vestors nie należy spodziewać się zbyt szybko.
- Na polskim rynku istnieje wiele nieruchomości, które z uwagi na lokalizację, charakter czy architekturę mogłyby znacznie zyskać na wartości po generalnej modernizacji — komentuje Krzysztof Litwiński prezes zarządu Coldwell Banker Polska, jednej z największych na świecie franczyzowych sieci obrotu nieruchomościami. Spółka rozpoczyna właśnie działalność w Polsce.
— Trudno mi jednak wyrokować, na ile polski rynek dojrzał już kapitałowo i prawnie, aby na tej niszy zbudować odrębną dziedzinę działalności gospodarczej, mogącej utrzymać firmę, a co dopiero ich sieć — dodaje.
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej