Jak wybrać biznes dla siebie

"Jak wybrać biznes dla siebie" ma formę przystępnego poradnika odpowiadającego na większość pytań zadawanych przez osoby rozważające otwarcie własnego biznesu na licencji.
Z książki można dowiedzieć się m.in. jakie wymagania mają franczyzodawcy wobec kandydatów na biorców licencji, jakich informacji należy żądać od dawcy licencji, aby uprawdopodobnić sukces swojej firmy, a także jakich zapisów w umowie franczyzowej trzeba się wystrzegać, a które są korzystne. Poradnik autorstwa prof. Martina Mendelsohna jest od lat najpopularniejszą pozycją na świecie dotyczącą franczyzy.
Rozdział I
Franchising — co to jest?
W rozdziale pierwszym Martin Mendelsohn wyjaśnia czym jest franczyza i jakie są jej rodzaje, a także opisuje na czym polega współpraca między franczyzodawcą a franczyzobiorcą.
Rozdział II
Jak rozpoznać sprzedaż piramidalną?
Sprzedaż piramidalna lub wielopoziomowe struktury marketingowe nie są systemami franczyzowymi. Autor opisuje jak odróżnić franczyzę od innych systemów i na co należy zwracać uwagę, aby nie zostać oszukanym.
Rozdział III
Czym różni się franchising od innych typów biznesów?
W rozdziale opisane zostały różnice między prowadzeniem biznesu na licencji, a własną działalnością gospodarczą.
Rozdział IV
Ocena cech, które powinieneś posiadać, aby zostać franczyzobiorcą
Martin Mendelsohn wymienia cechy, które powinna posiadać osoba prowadząca firmę zrzeszoną w sieci oraz uzasadnia dlaczego ich posiadanie jest istotne.
Rozdział V
Wady i zalety franchisingu
Autor przedstawia wady i zalety przynależności do sieci franczyzowej.
Rozdział VI
Kroki niezbędne przy ocenie twojego franczyzodawcy
Ocena franczyzodawcy jest bardzo istotną częścią procesu podejmowania decyzji czy zaangażować się we franczyzę, a jeśli tak, to którą ofertę wybrać. Martin Mendelsohn opisuje na co należy zwrócić uwagę przy wyborze systemu franczyzowego.
Rozdział VII
Ocena propozycji franczyzowej
W rozdziale wymienione są pytania, które należy zadać franczyzodawcy. Przeanalizowanie odpowiedzi może uchronić franczyzobiorcę przed podjęciem współpracy np. z nieuczciwym dawcą licencji.
Rozdział VIII
Umowa franczyzowa
Umowa franczyzowa to dokument, w którym zapisana jest cała transakcja między franczyzobiorcą a franczyzodawcą. Musi dokładnie odzwierciedlać złożone obietnice i musi być uczciwa, a także zapewniać franczyzodawcy odpowiednią kontrolę w celu utrzymania spójności systemu. W tym rozdziale Martin Mendelsohn wymienia jakie elementy powinna zawierać dobrze skonstruowana umowa franczyzowa.
Rozdział IX
Pozyskiwanie funduszy na zakup licencji franczyzowej
Jako przyszły franczyzobiorca będziesz chciał wiedzieć, ile pieniędzy i od kogo będziesz w stanie pożyczyć, aby sfinansować zakup licencji franczyzowej, utworzyć firmę oraz pokryć koszty otwarcia placówki. Autor wskazuje instytucje, w których franczyzobiorca może strać się o pożyczkę na rozwinięcie własnego biznesu w ramach sieci franczyzowej.
Rozdział X
Podsumowanie
W podsumowaniu Martin Mendelsohn wymienia wszystkie czynniki, na które należy zwrócić uwagę przy wyborze systemu franczyzowego.
Światowy bestseller tylko u nas
Poradnik "Jak wybrać biznes dla siebie jest dostępny wyłącznie w księgarni portalu: franchising.pl/ksiegarnia.
Sponsorzy wydania
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej