Pieniądze leżą na drodze
Stany Zjednoczone to motoryzacyjna potęga. Po amerykańskich drogach jeździ ponad 200 milionów aut - na każdy tysiąc mieszkańców przypada tu 725 samochodów. Nic więc dziwnego, że rynkiem usług motoryzacyjnych już dawno zainteresowała się franczyza.
Obecnie w USA funkcjonuje kilkanaście prężnych systemów franczyzowych oferujących usługi motoryzacyjne – głównie dla biznesu. Standardem są sieci autoryzowanych warsztatów samochodowych, jednak franczyza sięgnęła też po inne, bardziej wyspecjalizowane usługi.
Jednym z najbardziej znanych systemów w branży motoryzacyjnej jest Jiffy Lube, sieć warsztatów specjalizująca się w podstawowych przeglądach i wymianie oleju. Podobne usługi świadczy sieć Oil Butler. Jej franczyzobiocy są jednak wyposażeni w specjalistyczne przyczepy, które pozwalają na realizację wszystkich zleceń u klientów (najczęściej instytucjonalnych).
Bez zarysowań
Po amerykańskich drogach porusza się ponad 120 milionów używanych (ponad 3 letnich) samochodów, a 80 proc z nich wymaga napraw lakierniczych. W tym właśnie specjalizuje się sieć Altracolor. Firma współpracuje na stałe z dealerami nowych samochodów, sieciami wynajmującymi samochody (Hertz, Avis), departamentami zarządzającymi flotą w korporacjach oraz niekiedy sprzedawcami aut używanych. Altracolor usuwa zadrapania, obtarcia i odpryski lakieru oraz likwiduje zmatowienie z karoserii pojazdu. Sieć posiada już 150 franczyzobiorców w 27 stanach. Docelowo firma chce pokryć siecią całe Stany, aby każdemu franczyzobiorcy przypadło minimum 20 dealerów nowych aut.
Dla roztargnionych
Sieć Pop-a-Lock pomaga otwierać samochody, w których w których roztargnieni kierowcy zatrzasnęli kluczyki. Firma powstała w 1991 roku, dziś posiada ponad 2 tysiące zmotoryzowanych techników, działających w 2500 miastach w 36 stanach. Sieć pracuje 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – rocznie obsługuje ponad milion klientów. Franczyzobiorcy wydają się być zadowoleni z biznesu, bowiem ponad 70 proc z nich posiada przynajmniej dwie jednostki franczyzowe. W ciągu najbliższych kilku lat Pop-a-Lock chce pokryć siecią całe Stany.
Samochód bardzo indywidualny
Tuning samochodów to specjalność sieci Drive-N-Style. Firma powstała w 2000 roku w Colorado. Klientami sieci są nie tylko osoby prywatne, ale też firmy – najczęściej agencje wynajmujące samochody i dealerzy nowych samochodów, którzy zamawiają tuning na życzenie klienta. Franczyzobiorcy sieci dysponują mobilnymi warsztatami, dzięki którym instalują wszystkie dodatkowe akcesoria u klienta. Montują spoilery, drewniane i aluminiowe okleiny wnętrz, inkrustowane drewnem kierownice, dźwignie zmiany biegów etc.
Inne amerykańskie sieci specjalizują się między innymi w wymianie opon (Bigo Tires), naprawach powypadkowych (Miracle Auto Paintint & Body Repair), dystrybucji systemów audio i samochodowych gadżetów (First Class Auto) oraz wstawianiu szyb (Glass Doctor).
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej