Wojna o Chiny
Najpierw chińskie ministerstwo gospodarki znowelizowało przepisy dotyczące franchisingu. Wkrótce po tym McDonald’s, KFC i Pizza Hut zadeklarowały dynamiczny rozwój sieci franczyzowych. Na koniec do wyścigu stanął Burger King.
Druga co do wielkości amerykańska sieć sprzedająca hamburgery nie ma łatwego zadania, bowiem wchodzi na rynek chiński 18 lat po sieciach YUM’a (KFC, Pizza Hut i Taco Bell) oraz 15 lat po McDonaldsie. Sieci te zbudowały łącznie ponad 2700 restauracji (głównie własnych) w całych Chinach. Burger King nie boi się jednak tych liczb, twierdząc, że jeszcze nie jest za późno na podbój rynku chińskiego.
Pierwszą restaurację sieci otwarto w Szanghaju, w ciągu roku firma chce otworzyć kolejnych 10. Pionierskie lokale będą własnością koncernu, jednak siłą napędową sieci będzie franchising. Burger King prowadzi już rozmowy z pierwszymi franczyzobiorcami. Po pierwszym roku funkcjonowania lokali własnych, zostaną otwarte pierwsze franczyzowe.
Na świecie około 90 proc. restauracji Burger Kinga prowadzonych jest przez franczyzobiorców, średnia McDonalds’a to 60 proc.
- Nowej regulacji daleko do doskonałości - komentuje Andrzej Krawczyk, dyrektor do spraw franchisingu w firmie konsultingowej PROFIT system - daje ona jednak podstawy do funkcjonowania systemów franczyzowych na rynku chińskim. Firmy, które dotąd - ze względu na wysoki stopień niepewności - powstrzymywały się od inwestycji w Chinach, teraz zaczynają działać - dodaje.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej