Tesco rośnie na świecie
Pierwszy kwartał 2005 roku był wyjątkowo pomyślny dla hipermarketów Tesco na całym świecie. Sprzedaż wzrosła o 14,6 proc.
Wyniki ze sprzedaży brytyjskiej sieci za pierwszy kwartał przekroczyły prognozy analityków, którzy zakładali wzrost na poziomie 12,4 proc. Tesco poprawiło swoje wyniki na rodzimym rynku -wzrost w Wielkiej Brytanii wyniósł ponad 11 proc, jednak swój wysoki wzrost sieć zawdzięcza głównie rozwojowi za granicą, gdzie sprzedaż wzrosła o 19,9 proc. Na ten wynik wpłynęły przede wszystkim otwarcia na nowych rynkach (między innymi w Chinach i na Węgrzech) oraz poszerzanie oferty towarów nieżywnościowych, głównie o odzież i sprzęt RTV.
Tesco ma 13-procentowy udział w brytyjskim rynku detalicznym. Obecnie sieć operuje w 13 krajach i posiada łącznie 2300 sklepów.
Źródło: Reuters
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej