Rośnie optymizm wśród konsumentów
Indeks Optymizmu Konsumentów w maju wzrósł o 1,6 pkt, z 94,2 pkt do 95,8 pkt - podał IQS and QUANT Group.
Wartość indeksu wzrosła w większości grup demograficznych - trendowi temu oparli się mieszkańcy małych i średnich miast oraz osoby z niskimi dochodami (spadek o 3,8 pkt), badani z wykształceniem zasadniczym (spadek o 3,0 pkt) oraz wyższym (spadek o 1,9), a także Polacy w wieku powyżej 45 lat (spadek o 1,3)" - napisał Instytut.
Największy wzrost optymizmu wystąpił wśród mieszkańców wsi (5,8), osób z wykształceniem średnim, wysokimi dochodami (4,2) oraz Polaków w wieku 30-45 lat (4,0).
W poprawę stanu polskiej gospodarki w ciągu najbliższego roku wierzy 21 proc. Polaków (wzrost o 1 pkt procentowy), pogorszenia obawia się 25 proc. Polaków (bez zmian). 22 proc. badanych stwierdziło, że sytuacja ich gospodarstwa domowego w ostatnim roku pogorszyła się (miesiąc wcześniej twierdziło tak 20 proc.), dla 65 proc. sytuacja jest taka sama, a 12 proc. zauważyło poprawę (w kwietniu - 69 proc. i 10 proc.).
Więcej: Money.plBrands from the same sector
Franchise name
Sports articles
Franchise name
Partnership
Franchise name
Master licenses
Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...