Po akcesji do UE rośnie liczba biorców licencji
I rodzime sieci franczyzowe, i te o zagranicznych korzeniach, z roku na rok odnotowują systematyczny przyrost liczby placówek.
Pod koniec 2004 r. w Polsce działało 210 systemów franczyzowych. 138 z nich, czyli ponad 65 proc., to sieci o polskim rodowodzie, pozostałe w większości pochodzą z państw Unii Europejskiej. Zdaniem analityków i uczestników rodzimego rynku franczyzowego, stałemu wzrostowi sprzyjają polskie regulacje prawne, neutralne wobec tworzenia sieci, oraz spore zainteresowanie tym rodzajem działalności gospodarczej ze strony samych przedsiębiorców.
Pozytywne nastawienie
Sytuacja na polskim rynku zbliża się do światowych standardów, zgodnie z którymi większość w danym państwie stanowią rodzime sieci franczyzowe. Krzysztof Sadowski, członek zarządu Polskiej Agencji Finansowej - największej w kraju sieci punktów kasowych działających na zasadzie franczyzy, uważa że w Polsce to wciąż młody biznes, a rynek oferujący rozmaite systemy stale się kształtuje.
Sprzyjające prawo
Dotychczas franczyza w Polsce nie była szczegółowo regulowana prawem. Obowiązujące u nas przepisy ani nie utrudniają, ani nie ułatwiają tworzenia sieci. Stosunek prawny między dawcą a biorcą licencji regulowany jest za pomocą umowy, która opiera się na polskim kodeksie cywilnym.
Więcej: Anna Leder, "Puls Biznesu", 25 maja, 2005r.Brands from the same sector
Franchise name
Sports articles
Franchise name
Partnership
Franchise name
Master licenses
Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...