Królowie pączków
Ciasta, a przede wszystkim pączki od Bliklego towarzyszą warszawiakom od 136 lat. Dzięki determinacji właścicieli firmie udało się nie tylko przetrwać trudne czasy, ale i stworzyć jedną z najbardziej znanych w Polsce marek.
W tłusty czwartek Antoni Wiesław Blikle w co tysięczny pączek wkładał „świnkę”, czyli złota pięciorublówkę. – Była to wielka atrakcja dla klientów, chociaż same pączki też pewnie były bardzo dobre – wspomina jego wnuk, Andrzej, który już jako czwarty z kolei Blikle prowadzi rodzinne przedsiębiorstwo.
Pod koniec lat 30. firma Blikle była jedna z najbardziej znanych cukierni w Warszawie. Zatrudniała około stu pracowników i samolotem wysyłała ciasta i pączki do Lwowa.
Być może to smak pączków i lodów od Bliklego pomógł firmie przetrwać najtrudniejsze dla „prywaciarzy” lata 50. Według Andrzeja Blikle, zadecydowała o tym determinacja jego ojca, który powtarzał: „jeśli zabiorą, to siła wyższa, ale sam nigdy nie oddam firmy”.
W 1991 r. firma – jako pierwsza z polskich przedsiębiorstw – zdecydowała się na franchising. Jak zapewnia Andrzej Blikle, po początkowych problemach sieć siedmiu na razie cukierni franchisingowych działa bardzo dobrze. Wprowadzał też stopniowo nowe produkty – surowe ciasto francuskie i strudle z tego ciasta, które od połowy lat 90. dostarcza do wszystkich większych sieci handlowych. Ale i tak głównym produktem pozostały pączki – do dziś w tłusty czwartek przed cukiernią na Nowym Świetcie ustawiają się kolejki. Rodzinna firma, która w gospodarkę rynkową wchodziła z jedną cukiernią przy Nowym Świecie, dziś ma ich szesnaście i dwie kawiarnie, a zatrudnia 210 osób. Teraz kończy największą inwestycję – nową pracownię na granicy Konstancina i Wilanowa. W tegorocznej polskiej edycji rankingu Superbands marka A. Blikle zajęła pierwsze miejsce w grupie handel i restauracje.
Więcej: Rzeczpospolita, 26 – 28 marca 2005ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej