Patronat Orlenu skarży franczyzę
Krajowy Związek Stowarzyszeń Właścicieli Patronackich Stacji Paliw Orlenu rozważa możliwość zaskarżania PKN - u do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Jak się dowiedzieliśmy, chodzi o niejednorodność usług świadczonych na stacjach własnych i franczyzowych koncernu.
- Po ponadrocznym funkcjonowaniu umów franchisingowych na kilkudziesięciu stacjach, musimy z przykrością stwierdzić, że nadal prowadzone są praktyki polegające na opóźnianiu wprowadzania niektórych programów, co z jednej strony powoduje wymierną stratę dla właścicieli tych placówek, a z drugiej bardzo zły odbiór przez klientów stacji. Pierwszym przykładem było wprowadzenie programu promocji z trzymiesięcznym opóźnieniem w stosunku do stacji własnych - poinformował Stacje Benzynową Janusz Tatarski, prezes KZSWPSP.
Według niego zaistniała sytuacja rodzi podstawy do zaskarżenia tych praktyk do UOKiK-u. Patronat płockiej spółki od dłuższego czasu nie jest zadowolony z dotychczasowych umów.
- Umowy te nie są zbyt korzystne. Renegocjowaliśmy ich warunki, ale do omówienia pozostały jeszcze trzy paragrafy - mówią w zarządzie Krajowego Związku.
Tymczasem w Orlenie trwają prace nad nową formułą umowy franczyzowej. Zakłada ona, że paliwo sprzedawane przez stacje franczyzowe będzie własnością koncernu. Zdaniem przedstawicieli PKN-u takie rozwiązanie zapewnia zaufanie i pewność co do jakości sprzedawanego produktu na danej stacji. Jednak według Krajowego Związku Stowarzyszeń Właścicieli Patronackich Stacji Paliw Orlenu patronowi po prostu nie zależy na "niebieskich". -Koncern chce jedynie przejąć najlepsze stacje na własność – przekonują operatorzy. Według nich, choć główną ideą funkcjonowania umów franczyzowych było spowodowanie, by sieć stacji własnych i franchisingowych pod logo PKN-u była jednorodna tak pod względem wizualizacji, jak i usług (programy lojalnościowe, promocje), to obecnie nadal istnieje wyraźny podział na obiekty własne koncernu i franczyzowe.
– Możliwość korzystania z dostępu do wszystkich programów zawarta została w zapisach umowy, a także wyceniona dla stacji franczyzowych dwoma rodzajami opłat -stałą i zmienną – wyjaśnia Stacji Benzynowej Janusz Tatarski.
Źródło: Stacja Benzynowa, wrzesień 2004Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...