Eldorado cierpliwie buduje wartość
Rekordowe przychody ze sprzedaży Eldorado nie skusiły inwestorów do kupna akcji operatora sieci handlowej. Wczoraj kurs zniżkował o 3,9 proc. przy tradycyjnie skromnych obrotach.
Chociaż nie można mieć zastrzeżeń do realizacji strategii rozwoju tej firmy, wskaźnik P/E sugeruje, że obecnie jej akcje są notowane z premią do innych przedstawicieli branży handlowej.
W drugim kwartale Eldorado zwiększyło sprzedaż do 273,9 mln zł, o 25 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Zysk operacyjny wzrósł o 22 proc., do 6,7 mln zł, natomiast zysk netto o 32 proc., do 4,9 mln zł. Chociaż spółka nadal ponosi koszty inwestycji, marża operacyjna utrzymuje się na stabilnym poziomie w okolicy 2,5 proc. W II kwartale spółka otworzyła trzy nowe supermarkety. Za to pozytywnie na wynik wpłynęła sprzedaż działki. Ponadto szybko rozwijają się centra dystrybucji, które zostały uruchomione w końcu ubiegłego roku. W efekcie Eldorado podtrzymało prognozę sprzedaży na koniec roku na poziomie 1,12 mld zł.
Więcej: Puls Biznesu, 6 sierpnia, 2004r.Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...