Ostry start Fotostopu
Fotostop uznał, że kluczem do zdobycia rynku usług fotograficznych jest dziś połączenie fotografii z telekomunikacją.
Milion złotych pochłonie rozwój sieci salonów fotograficznych Fotostopu do końca roku. Inwestycje w dużej mierze sfinansują partnerzy firmy, bo sieć rozwija się na zasadzie franczyzy. Prawdopodobnie spółka uruchomi też kilka własnych punktów. - Dziś z kilkunastoma partnerami chętnymi do współpracy prowadzimy rozmowy, a ich końcowy wynik będzie uzależniony od tego, jakie pozyskają lokalizacje. Kilka umów czeka na sfinalizowanie, więc do końca roku nasza sieć powinna powiększyć się do 30 placówek - tłumaczy Maksymilian Jakubowicz, dyrektor zarządzający w Fotostop sp. z o.o., która należy do Eurocolor, największego dystrybutora sprzętu fotograficznego i wyłącznego przedstawiciela firmy Olympus w Polsce.
Sieć, która rozwija się dopiero od ubiegłego roku, ma już 12 salonów. Jakubowicz, wcześniej związany z Agfą, w samej tylko Warszawie widzi miejsce dla około 10 placówek.
Strategia Fotostopu, w odróżnieniu od innych sieci laboratoriów fotograficznych prowadzonych przez takich graczy, jak Kodak, Agfa, Fuji czy Konica, zakłada obok świadczenia usług fotograficznych także rozwój usług... telekomunikacyjnych. - Dziś świadczenie samych usług fotograficznych to za mało - zapewnia Jakubowicz. Z obserwacji właścicieli Fotostopu wynika, że miłośnicy fotografii często są także pasjonatami telefonii komórkowej. W punktach Fotostopu przewidziano też coś i z tej branży - duży wybór telefonów komórkowych, często w promocji. W ofercie są aparaty fotograficzne, cyfrowe i analogowe takich marek, jak np. Olympus, Canon, Nikon i Sony. Do tego gadżety dla fotografów i entuzjastów telefonii komórkowej.
Pomysłodawcom Fotostopu udało się znaleźć także usługę, która łączy fotografię z telekomunikacją: abonenci Ery mogą wysłać zdjęcia zrobione za pomocą komórek z wbudowanym aparatem fotograficznym, w postaci MMS-ów, do placówki przy ul. Brackiej. Tam zostaną wydrukowane na papierze fotograficznym i wysłane do klientów. Dziennie placówka realizuje już kilkanaście tego typu zleceń.
Więcej: Justyna Wróbel, Biznes Warszawski, nr 26, 2004r.Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...