Orbis chce wydzierżawić hotele
Orbis nie osiągnie prawdopodobnie 60 mln zł zysku, który zaplanował sobie na rok 2003. Mimo że po trzech kwartałach zbliżył się do zakładanego celu, to znaczne koszty, które musiał ponieść w końcówce roku, obniża planowane zyski.
Wszystko dlatego, że w ubiegłym roku Orbis przejął jednego ze swoich konkurentów na rynku — francuskiego Hekona, który zarządzał w Polsce hotelami Accor. By dokonać tej transakcji, Orbis musiał zaciągnąć kredyt. Dzięki temu pod skrzydła Orbisu trafiło 10 hoteli (8 Ibisów i 2 Novotele). „Niestety, plany polskiego operatora były robione nieco na wyrost i to nawet nie tylko ze względu na obciążenia kupnem Hekonu. Aby zarobić 60 mln zł Orbis musiałby mieć roczne obłożenie rzędu 53 proc. Czy takie osiągnął? — mocno wątpię — mówi dla "Świata hoteli" Jerzy Richardson z Hotel Property Consultants.
Analitycy szacują, że Hekon w ubiegłym roku zarobił 15 mln złotych, a obroty firmy wyniosły 80 mln. Dla porównania obroty Orbisu to 411 mln złotych w pierwszych trzech kwartałach. By ograniczyć koszty, Orbis planuje wydzierżawić własne hotele. „Nie musimy być właścicielami hoteli, którymi zarządzamy. Dlatego myślimy o dzierżawie, leasingu” — mówi Maciej Grelowski, prezes Orbis S.A. Nie podał, które obiekty trafią do dzierżawy.
Więcej: Świat hoteli, marzec 2004.Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...