Muszkieterowie szukają aliansu
Grupa Muszkieterów, zrzeszająca polskich przedsiębiorców prowadzących supermarkety pod francuskim szyldem Intermarche i Bricomarche, zamierza zaproponować innym polskim sieciom stworzenie sojuszu zakupowego.
Ma to pomóc firmie uzyskać lepsze ceny i warunki u dostawców. — Stawiamy w naszej strategii na politykę dyskontową, oferowanie konkurentom jak najniższych cen, przy utrzymaniu dużego wyboru towarów — tak nową strategię grupy prezes ITM Polska Sp. z o.o. tłumaczy "Supermarketowi Polska" Marek Misan. Według niego, o stworzeniu grupy zakupowej z polskimi sieciami Muszkieterowie myślą już od pewnego czasu, a obecnie analizują rynek i przygotowują się do negocjacji. — Do nas do tej pory nikt z taką propozycją nie przyszedł, być może dlatego, że jesteśmy postrzegani jako kapitał francuski — dodał Marek Misan.
170 mln na inwestycje
— Na 2004 rok Grupa Muszkieterów planuje otwarcie w Polsce 48 supermarketów — 32 spożywczych Intermache oraz 16 marketów „dom i ogród” Bricomarche — zapowiedział Zbigniew Kuś, członek zarządu ITM Polska Sp. z o.o. Inwestycje mają pochłonąć 170 mln zł. Spółka nie weryfikuje tych planów, mimo że od początku roku otworzyła tylko dwie nowe placówki, a w całym ubiegłym przybyło łącznie 16. Otwarcia przewidujemy głównie pod koniec roku mówi prezes ITM Marek Misan. Muszkieterowie będą zagęszczać sieć na dotychczasowych terenach działania, czyli w zachodniej połowie Polski oraz wzdłuż północnej i południowej granicy. Na przyszły rok planowana jest budowa drugiej bazy logistycznej — w południowej Polsce. Jak dodał prezes Misan, ze względów logistycznych sieć nie przewiduje na razie otwierania kolejnych sklepów w pasie wschodnim, ale cały czas „prowadzi prospekcję tych terenów”.
Średnio 900 mkw.
Obecnie w Polsce przeszło 90 prywatnych przedsiębiorstwo prowadzi 91 sklepów Intermache i 18 Bricomarche o średniej powierzchni 900 mkw. W minionym roku obroty sklepów sięgnęły 1,45 mld zł. Na ten rok planowany jest wzrost obrotów do 2,1 mld zł.
70 proc. obrotów z centrali
Muszkieterowie w Polsce to zrzeszenie niezależnych kupców, prowadzących od jednego do czterech supermarketów. 12 z nich jest udziałowcami francuskiej spółki ITM Enterprises, będącej właścicielem marek. Płacą oni 0,5 proc. obrotów na rzecz sieci — pieniądze przeznaczane są na działania marketingowe sklepów. Oprócz tego zaopatrują się w centrum logistycznym ITM Baza Poznańska. Na towary dystrybuowane przez centrum przypada średnio 70 proc. obrotów sklepów — 90 proc. w przypadku żywności suchej, 80-90 proc. w kategorii mrożonek oraz 50-60 proc. produktów świeżych, które w dużej mierze kupowane są na rynkach lokalnych.
Spółka co miesiąc prowadzi analizy cenowe, konsekwentnie zmierzając w stronę maksymalnego obniżania cen, które we wszystkich supermarketach utrzymywane są na jednakowym poziomie.
Więcej: Supermarket Polska, kwiecień 2004.ZOBACZ W KATALOGU
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...