Więcej tanich sklepów
Rynek sklepów detalicznych ciągle się powiększa
Wyniki raportu GFK Polonia na temat rynku detalicznego w 2003 roku opublikowała Rzeczpospolita. Nadal będzie rosła ilość sklepów spożywczych w Polsce, równocześnie wzrośnie udział hipermarketów, supermarketów i sklepów dyskontowych w sprzedaży artykułów codziennego użytku z 36 proc. do 52 proc. w 2005. Według raportu w ubiegłym roku działało w Polsce 119 tys. sklepów spożywczych, 1% więcej niż w poprzednim. Spadła ilość sklepów specjalistycznych: mięsnych, warzywnych, ale wzrosła liczba małych, średnich i dużych sklepików. Te ostatnie to ponad połowa wszystkich sklepów w Polsce.
W zeszłym roku najwięcej powstało nowoczesnych supermarketów, hipermarketów i sklepów dyskontowych. Ilość hipermarketów wzrosła o 19 %, 186 sieci zagranicznych i 16 krajowych. Podobnie się stało ze sklepami dyskontowymi – jest ich obecnie 1724, czyli o 10% więcej niż w 2002 roku. Supermarkety powiększyły się o 35 do liczby 924, większość z nich należy do polskich sieci.
Źródło: Rzeczpospolita, nr 53, 3 marca 2004Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...